مسئول بسیج جامعه زنان استان کردستان در همایش زینبیون

عضویت 178 هزار بانوی کردستانی در بسیج/رویکرد بسیج جامعه زنان فرهنگی است

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان گفت: در حال حاضر بسیج جامعه زنان استان با 178 هزار خواهر بسیجی در قالب 823 پایگاه مقاومت و 115 گردان الزهرا مشغول فعالیت می باشند.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۴۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، ناهید منصوری؛ مسئول قشر بسیج جامعه زنان استان کردستان؛ پیش از ظهر امروز در همایش زینبیون که بمناسبت گرامیداشت ۱۶ اسفند؛ سالروز تشکیل قشر بسیج جامعه زنان در سالن اجتماعات کانون ولایت بانه برگزار شد؛ با اشاره به نقش زنان در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت:  نقش زنان در طول عمر سی و هشت ساله انقلاب اسلامی را می توان  به دو دوران دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس تقسیم بندی کرد.
 

وی در ادامه  افزود: پس از فرمان تاریخی حضرت امام در پنج آذر سال 58 مبنی بر تشکیل بسیج؛ خواهران نیز با عضویت در این نهاد مقدس پا به پای مردان فعالیت خود را از مساجد شروع کردند و با حضور فعال خود در ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ و امداد رسانی به رزمندگان مهمترین نقش خود را در این دوران ایفا نمودند.

 

منصوری با اشاره به تاریخ شکیل گیری بسیج جامعه زمان در استان کردستان نیز خاطرنشان کرد؛ بسبج خواهران استان کردستان نیر از سال 1364در استان کردستان تشکیل و راه اندازی شد و از همان بدو تاسبس تا به امروز در عرصه های مختلف؛ فرهنگی؛ سیاسی؛ علمی و ورزشی به  فعالیت خود ادامه داده است.

 

مسئول قشر بسیج جامعه زنان استان کردستان تصریح کرد؛ رویکرد جامعه بسیج زنان در دوران بعد از دفاع مقدس یک رویکرد فرهنگی و سازندگی بوده است که نقش مهمی در عمران و آبادانی کشور داشته است.

 

این مقام مسئول یادآور شد؛ در حال حاضر بسیج جامعه زنان استان کردستان با 178 هزار خواهر بسبجی در قالب 823 پایگاه مقاومت و 115 گردان الزهرا مشغول فعالیت دردرصه های مختلف می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد؛ فعالیت در حوزه عفاف و حجاب؛ امر به معروف و نهی از منکر ؛ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب؛ تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرهنگ فاطمی از مهمترین اقدامات بسیج خواهران در حال حاضر می باشد که می توان به آن اشاره کرد.

ارسال نظرات