مسئول کارگروه حقوقی، ورزش و فرهنگی شورای کلانشهر اراک:

راهیان نور راهبردی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است

مسئول کارگروه حقوقی، ورزش و فرهنگی شورای کلانشهر اراک گفت: راهیان نور راهبردی برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۲۷
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱

مسعود آبائی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با بیان اینکه استکبارستیزی در روحیه جوانان ایران‌ زمین وجود دارد، گفت: پرچم شهادت‌طلبی و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار توسط حضرت سیدالشهدا علیهم‌السلام برافراشته شد. این فرهنگ در دوران دفاع مقدس سرافرازانه تثبیت شد و حال این حرکت عظیم با برنامه فرهنگی راهیان نور همچنان در جامعه برقرار و جاودانه خواهد ماند.

وی افزود: راهیان نور دانشگاه سیاری است که فارغ‌التحصیلان آن سفیرانی هستند که منادیان امر به ‌معروف و نهی از منکر در جامعه هستند.

مسئول کارگروه حقوقی، ورزش و فرهنگی شورای کلانشهر اراک تصریح کرد: به برکت انقلاب در مسیر راهیان نور اتفاقات خوبی در کشور افتاده است. نسل سوم و چهارم انقلاب که دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند با رفتن به این سفر معنوی از نزدیک با مسائل جنگ و فرهنگ ایثار، اخلاص و شهادت آشنا می‌شوند و این دریافت شخصی را به سر تا سر جامعه انتقال می‌دهند.

مسئول کارگروه حقوقی، ورزش و فرهنگی شورای کلان شهر اراک ادامه داد: یکی از اثرات امنیت پایدار امروز کشور را در تداوم دفاع مقدس و سفرهای معنوی راهیان نور است.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز دشمنان با جنگ نرم به دنبال آن هستند تا امنیت کشور را دچار خدشه کنند و آسیب بزنند، گفت: راهیان نور به‌عنوان یک حرکت فرهنگی می‌تواند با جنگ نرم دشمنان مقابله کند.

آبائی مناطق جنگی را که دانش آموزان برای بازدید اعزام می‌شوند، جزو امن‌ترین مناطق کشور برشمرد و گفت: امروز تنها دلیلی که دشمنان نظام و استکبار جرات نزدیک شدن به مرزهای وسیع ایران را ندارند شجاعت و مقاومت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه، یکی از اهداف اعزام جوانان و دانش آموزان به مناطق عملیاتی آشنایی با فداکاری ملت غیور و شجاع است، افزود: عمل به خواسته‌های شهدا مهم‌ترین دلیل حفظ ارزش‌های اسلامی بوده و آن‌هم حفظ شئونات اسلامی، نه تنها در مناطق جنگی، بلکه در جای ‌جای کشور است.

مسئول کارگروه حقوقی، ورزش و فرهنگی شورای کلان شهر اراک گفت: این مناطق هزاران برگ از تاریخ پرفراز شهادت، ایثار و فداکاری کشور را در خود به نمایش گذاشته که می‌توانیم با اعزام چنین کاروان‌هایی زمینه ترویج و تقویت این فرهنگ و از خودگذشتگی و ایثار را در جامعه فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه ترویج و توسعه آرمان‌های شهدای والامقام از عمده اهداف اعزام کاروان‌های راهیان نور است، گفت: همه مسئولین باید تلاش کنند تا با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگ و مذهبی در این مکان‌ها زمینه آشنایی بیشتر و نهادینه شدن این فرهنگ و آرمان‌های شهدا را در بین بازدیدکنندگان فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار