شهردار کلانشهر اراک در گفت و گو اختصاصی با بسیج:

اردوهای راهیان نور فرصتی برای آشنایی جامعه با فرهنگ شهادت است

شهردار کلانشهر اراک گفت: اردوی راهیان نور فرصتی به منظور آشنایی جامعه با فرهنگ شهادت است.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۲۴
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

محمد ابراهیم عباسی شهردار کلانشهر اراک، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به رشادت‌های دلیرمردان دوران دفاع مقدس در هشت سال دفاع مقدس گفت: همه مردم باید قدردان زحمات شهدا باشیم چراکه خوشبختی و پیروزی امروز کشور را مدیون آنها هستیم اگر آنان نبودند قطعا ماهم حضور نداشتیم و نمی‌توانستیم به پیشرفت‌های زیادی برسیم.

وی افزود: قرار گرفتن نسلی که جبهه و جنگ را ندیده در شرایط مکانی و فضای اخلاقی و معنوی جبهه‌هایی که قرارگاه بی قراران و میعادگاه مجاهدان مخلصی بود که امنیت، عزت، شرافت و اقتدار را به ملت ما هدیه کرده‌اند، تاثیر وضعی در مخاطبان و مشاهدان خود بجا گذاشته و بی شک سبب انس نسل جدید با اسوه‌های نسل گذاشته می‌شود.

عباسی با اشاره به تاکید بزرگان دین برای اعزام به ارودی راهیان نور افزود: مقام معظم رهبری، علما و مراجع عظام تقلید و دیگر بزرگان بر لزوم تداوم چنین اعزام‌های نورانی تاکید می‌کنند و خود این بزرگواران هر از گاهی با حضور معنادار خود در سرزمین‌های نور و حماسه، به همه ملت پیام می‌دهند که هیچ گاه نباید یاد و خاطره شهدا در این مرز و بوم فراموش شود.

شهردار اراک با اشاره به لزوم ترویج روحیه مقاومت و جهاد در بین آحاد ملت گفت: یکی از بهترین راه‌های ترویج این روحیه حماسی و جهادی،‌ توجه عمیق به همین برنامه عظیم راهیان نور است که برکات و دستاوردهای فراوانی نیز به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس هدایت‌گر امت ما در مسیر صراط مستقیم است، گفت: بدون تردید برنامه راهیان نور اگر با پررنگ کردن جنبه‌های محتوایی باشد، می‌تواند تثبیت‌کننده گام‌های ملت در ادامه مسیر نورانی انقلاب اسلامی باشد.

شهردار اراک افزود: به جرأت می‌توان مدعی شد که اعزام گسترده و سالانه کاروان‌های معنوی راهیان نور، یکی از برگ برنده‌های استثنائی قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران برای خنثی سازی جنگ نرم نظام سلطه و نیز تعالی بخشی نسل سوم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری اراک هرساله نیروهای خود را برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب اعزام می کند تا پرسنل خودشان ببیند که مناطق عملیات جنوب چه حال و هوای خاصی دارد و رزمندگان کجا با دشمنان می جنگیدند و آنها با دیدن این صحنه‌ها از شهدا الگو خواهند گرفت.

شهردار اراک با اشاره به اینکه هر ساله زائران زیادی در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا می‌کنند، گفت: به لطف الهی شاهد هستیم که سال به سال به‌ویژه در ایام نوروز،‌ جمعیت به مراتب بیشتری به عنوان زائر به سرزمین‌های نور و مناطق عملیاتی جنوب می‌آیند و این نشان می‌دهد که به طور خاص نسل جوان ارتباط بسیار خوبی با شهدا و فضای معنوی یادمان های شهدا برقرار کرده‌اند.

وی بیان کرد: جامعه امروز اشاعه ترویج فرهنگ ناب دفاع مقدس است و اردوی راهیان نور فرصتی به منظور آشنایی جامعه با فرهنگ شهادت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات