عضو شورای کلانشهر اراک گفت: ادوهای راهیان نور گامی موثر برای حفظ آثار و برکات گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۲۳
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

اشرف بهادری عضو شورای کلانشهر اراک در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ راهیان نور را بهترین روش انتقال فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه دانست و افزود: با اعزام این سفر می توان به ارزش‌هایی که شهداء و رزمندگان اسلام آن را خلق کردند، پی برد؛ بنابراین با حضور در این مکان‌ها با الگوگیری از رشادت و ایثارگری‌ها در دوران دفاع مقدس برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداشت.

وی این الگوها را برای جوانان سازنده دانست و گفت: با راهیان نور روحیه جوانان نسل امروز را به حال و هوای دفاع مقدس پیوند می‌زنیم؛ راهیان‌نور ستون حرکت کشور برای پایه‌ریزی جبهه فرهنگی است.

عضو شورای کلانشهر اراک راهیان نور را در تقویت بستر فرهنگی جامعه مثمرثمر دانست و گفت: راهیان نور حتی در بستر مجرمانه جامعه نیز تاثیرگذار است، وقتی از ندامتگاه افرادی را به این سرزمین میبرند متوجه میشوند که قسمت زیادی از جامعه آن‌ها دچار خسران بوده است.

وی با اشاره به این که راهیان نور یک حرکت جهادی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: برکات تمام ناشدنی این اردو غیرقابل انکار و مسلم است؛ این که نسل‌های آینده باید به معنای واقعی مفهوم دفاع مقدس را درک کرده و بدانند که برای آسایش و امنیت امروزشان خون‌های فراوانی ریخته شده و آنان میراث دار دستاوردهای حضرت امام(ره) و شهدای والامقام این کشور هستند.

بهادری با تاکید بر این که ما امنیت و آسایش و پیشرفت امروز را مدیون شهدا و امام شهیدان هستیم، گفت: اگر امروز ایران اسلامی نه فقط در منطقه که در جهان نقش محوری و کلیدی دارد و طلایه‌دار جبهه ایستادگی و مقاومت در برابر قطب استکبار و صهیونیسم بین الملل به شمار می‌رود، از نعمات رشادت‌های شهدا و راهنمایی امام خامنه‌ای و عنایت و توجه ویژه پروردگار متعال به این مردم به برکت وحدت و اسلام خواهی آنان است.

وی با تأکید بر اهمیت آشنایی جوانان با حماسه آفرینی رزمندگان در جبهه‌های جنگ تحمیلی، گفت: نسل‌های آینده باید به معنای واقعی مفهوم دفاع مقدس را درک کنند و آگاه باشند که اگر می‌خواهند در دنیای امروز سعادتمند و سرافراز باشند، باید در همه شرایط حافظ آرمان های مقدس شهیدان انقلاب و دفاع مقدس باشند.

عضو شورای کلانشهر ارک ادامه داد: به لطف الهی در طول بیش از دو دهه از پایان جنگ کاروان‌های راهیان نور به یک منبع عظیم تولید معنویت، بازشناسی هویت اسلامی- انقلابی و فرصتی برای خودسازی انقلابی نسل جوان انقلاب اسلامی تبدیل شده که امروز دوست و دشمن به دستاوردهای آن اذعان دارند.

بهادری بیان کرد: برنامه عظیم و معنوی راهیان نور فرصتی بسیار بزرگ و استرات‍ژیک برای نظام اسلامی به وجود آورده تا بتواند با آشنا کردن جوانان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، تداوم انقلاب و دستیابی به افق‌های پیش روی آن را هموار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات