خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

نباید هر مسئله پوچ و بی‌اساسی کشور را به‌سمت دوقطبی‌سازی سوق دهد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه نباید اجازه داد هر مسئله پوچ و بی اساس کشور را به سمت دوقطبی سازی سوق دهد، گفت: ما انقلاب نکردیم که کشور به سمت مسائل جناحی، حزبی و گروهی کشیده شود.
کد خبر: ۸۸۳۵۲۰۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مهدی ظفری در کنگره دانش‌آموزان شهید استان همدان ضمن گرامیداشت شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: شهدای دفاع حرم و سید و محور آنها، شهید «حاج حسین همدانی» مایه افتخار استان، کشور و جهان اسلام هستند.

وی برگزاری یادواره و کنگره شهدا را کاری بسیار پسندیده عنوان کرد و ابراز داشت : هر کس در وادی و مراسمات شهدا قدم می گذارد باید به ارزش خود واقف باشد چراکه به دعوت شهدا در مراسم حضور دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه ما به شهدا نیازمند هستیم، گفت: حضر در این مراسمات بالاترین مقامی است که خدا به ما عطا کرده است.

وی عنوان « دانش‌آموز بسیجی» را به عنوان بالاترین لقب برای دانش‌آموزان دانست و بیان داشت: نسل جوان و دانش‌آموزان باید شهدای دانش‌آموز را به عنوان الگوی راه خود قرار دهند چراکه آنها نمونه ایثارگری برای دستیابی به اهداف نظام و انقلاب هستند.

* نباید مجالس شهدا را به سمت مسائل سیاسی کشید

ظفری با بیان اینکه نباید مجالس شهدا را به سمت مسائل سیاسی و بحث های پیش پا افتاده بکشیم، افزود: مقام شهدا بسیار با ارزش‌تر از مباحث سیاسی است.

وی با بیان خاطراتی از شهدای دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس اوج ایثار و فداکاری را به زیبایی ترسیم کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه نباید اجازه داد هر مسئله پوچ و بی اساس کشور را به سمت دوقطبی سازی سوق دهد، تصریح کرد: ما انقلاب نکردیم که کشور به سمت مسائل جناحی، حزبی و گروهی کشیده شود، ما با انقلاب براین بودیم که خداوند در وجود انسان‌ها قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه رسالت و پیامبری حضرت ابراهیم(ع)، مدیون امتحان الهی بود، اظهار داشت : در مملکت ما انسان‌ها بیشتر از حضرت ابراهیم(ع) امتحان می شوند، به طوری که مادر چهار شهید بعد از برگشت آخرین شهیدش علت اشک و ماتم خود را نداشتن فرزند دیگر برای فدا کردن در راه خدا می‌داند.

* جامعه نیازمند وحدت و انسجام ملی است

ظفری با بیان اینکه ما با انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی هستیم، عنوان کرد: باید مراقب باشیم که سرگرم مسائل پوچ و بی معنی نشویم و در ادامه مسیر نباید خسته شویم چراکه هنوز در ابتدای راه هستیم.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند وحدت و انسجام ملی است، گفت: ما به دنبال نظام توحیدی هستیم و این مهم یکی از ویژ گی‌های نظام توحیدی است، بنابراین نباید با اتهام به دیگران آنها را از زیر چتر انقلاب بیرون کنیم که اگر چنین شود دچار گناه بزرگ شده ایم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان ابراز محبت و احترام گذاشتن انسان ها به یکدیگر را از دیگر ویژگی های نظام ولایی و جامعه توحیدی برشمرد و بیان داشت: در این نظام هر فرد در هر وظیفه ای که هست باید به آن عمل کند و از عمر و وقت خود به جا استفاده کند در غیر این صورت مرتکب گناه شده است.

وی با اشاره به ضرورت وجود وحدت و اتحاد ملی در جامعه؛ جمهوری اسلامی ایران را به مثابه کشتی دانست و ابراز داشت: این کشتی به سمت ساحل آرامش و تشکیل تمدن نوین اسلامی حرکت می کند که در این کشتی افراد مختلف با سلیقه ها و تیپ های متفاوت نشسته اند و باید همه برای به ساحل نشستن آن تلاش کنند و اگر کسی قصد آسیب به کشتی را داشت باید با آن برخورد شود در غیر این صورت همه آسیب خواهند دید.

* دفاع مقدس سرمایه‌ای گران سنگ

ظفری با بیان اینکه دفاع مقدس سرمایه گران سنگی است، افزود: به یاری خداوند به وسیله انقلاب و دفاع مقدس زمینه انقلاب جهانی فراهم شده و ما باید با پاسداشت ارزش های اسلامی آن را نسل به نسل به آیندگان منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به جوانان و آینده انقلاب امیدوار است، ادامه داد: در این مسیر هیچ گاه نباید ناامید شد و دیگران را ناامید کرد که اگر چنین شود یک گناه محض است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه نباید به سمت تفرقه، گروه و جریان های حزبی باشیم، گفت : ما یاد نگرفتیم که ارزش ها را فراموش کنیم و در صحنه های سیاسی دست به جریان سازی، دوقطبی سازی و شلوغ کاری بزنیم چراکه این‌ها کمکی به وحدت و پیشبرد اهداف انقلاب نخواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت نداشتن دو دیدگاه متفاوت نسبت به دشمن عنوان کرد : امام راحل همواره دشمن را تحقیر می کرد و این از وظایف مااست که نسبت به دشمن یک دیدگاه داشته باشیم چرا که اگر دشمن متوجه دو دیدگاه متفاوت باشد نهایت سو استفاده را می کند که امروز آثار این شکاف در جامعه دیده می شود.

* دفاع از ارزش های جامعه بر دوش تک تک افراد است

ظفری با تاکید بر اینکه همه در برابر شکاف ایجاد شده تکلیف دارند، یادآور شد: این شکاف بسیار خطرناک است بنابراین همه باید با داشتن وحدت و یک دید نسبت به دشمن ازشکاف جلوگیری کنند.

وی ادامه داد : مرزبندی خطرناک است و کسی حق ندارد بگوید انقلابی و ولایی نیست و یا به دیگران تهمت بزند که انقلابی نیست چراکه همه در جنگ شرکت داشتند و سنگینی اش بر دوش همه بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه دفاع از ارزش های جامعه بر دوش تک تک افراد است، یادآور شد : این مهم یکی دیگر از ویژگی های جامعه و حکومت ولایی است و همه باید در آن احساس مسئولیت کنند.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: باید وحدت و انسجام را حفظ کرد که این رسالت همگانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار