مدیرکل اوقاف وامورخیریه گیلان با اشاره به برگزاری کنگره ملی حضرت سید جلال الدین اشرف گفت: افتتاحیه این کنگره ازساعت8 صبح روز 17 اسفند در تالار حکمت دانشگاه گیلان با ارائه مقالات تخصصی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۳۵۱۹۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلان؛ حجت الاسلام و المسلمین ولی عادلی درنشست خبری با موضوع برگزاری کنگره ملی آقا سید جلال الدین اشرف وطرح نوروزی آرامش بهاری اظهارکرد: تاثیرات و نقش اجتماعی بقعه های امامزادگان، در بعد آبادانی ثابت شده است و شهرسازی در آستانه اشرفیه به برکت وجود امام زاده، درآن منطقه است.

وی با بیان اینکه ایجادِ همبستگی اجتماعی یکی دیگر ازآثار اجتماعی حضور امامزادگان است، عنوان کرد: درمناسبت های مختلف جمعیتی که در امامزادگان حاضر می شوند محضر همبستگی اسلامی هستند و این بزرگواران به عنوان عامل اصلی جذب گردشگران مذهبی به شمار می روند.

مدیرکل اوقاف گیلان بناهای مذهبی را عامل شاخص هویت شهری خواند و افزود: جهانگردان دو بخش هستند، کسانی که برای زیات به مکان های مذهبی می آیند و افرادی نیز که غیرمسلمان هستند و صرفا برای دیدن به امامزاده می روند و خود این حضور نتایج اقتصادی به دنبال دارد.

عادلی با اشاره به اینکه هرزائری که به شهر مذهبی می رود مایل است به مکان های دیدنی برود گفت: زائران دوست دارند، از آنجا سوغات ببرند و ازبازار مدرن و سنتی خرید می کند، که آثار اقتصادی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه بخشی ازحضورِ امامزادگان آثار سیاسی دارد، تصریح کرد: حضرت سید جلال الدین اشرف ازشخصیت های برتر در این زمینه بوده اند و آموزش تسلیم ناپذیری در برابر ظالمان، دفاع از کرامت انسانی و غیرت ورزی را می توان از آثار سیاسی این امامزادگان دانست.

مدیر کل اوقاف با اشاره به اینکه این توفیق را داشتیم که ازدوسال قبل شروع به کار کنگره ملی آقا سید جلال الدین اشرف را آغازکنیم، اعلام کرد: برای برگزاری، با اندیشمندان و روحانیانی که صاحبنظر بودند، جلساتی برگزار و یک هیئت علمی تشکیل شد که از اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند.

عادلی افزود: درجلسات بسیار زیادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که کنگره چگونه وبا چه کیفیتی برگزارشود.

وی با بیان اینکه مقالات درموضوعات تاریخی، علمی و اجتماعی فراخوان شده اند، گفت: از128 اثر علمی و مقاله که به دست ما رسیده است، 28 اثر برای چاپ و سخنرانی دراختتامیه ازآنان تجلیل می شود.

مدیرکل اوقاف با اشاره به اینکه ازساعت 8  تا 10 صبح فردا مراسم افتتاحیه در تالار حکمت دانشگاه گیلان با ارائه مقالات تخصصی برگزار می شود، بیان کرد: سخنران ویژه اختتامیه که درآستانِ حضرت سید جلال الدین درآستانه اشرفیه برگزار می شودحجت الاسلام والمسلمین شرفخانی و سخنران اصلی درمراسم افتتاحیه حجت الاسلام والمسلمین کاکایی هستند و ازحضور استاندارمحترم گیلان، درمراسم اختتامیه استفاده می شود.

عادلی با اعلام اینکه تعدادی از مقالات در مجله های علمی و پژو هشی چاپ می شوند، افزود: با مراجع عظام تقلید درقم دیدار داشتیم که گزارش آن به صورت پاورپوینت درمراسم افتتاحیه پخش می شود واز این بزرگواران راهنمائی ها و توصیه هایی برای انجام کارهای  کنگره دریافت کردیم.

برگزاری طرح آرامش بهاری از28 اسفند تا 14 فروردین

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری 7 سال است که اجرا می شود گفت: این طرح  برگرفته از سخن امام(ره) است که گفتند ما می خواهیم مردم در جوار امام زادگان درآرامش باشند.

مدیرکل اوقاف با تاکید براینکه گیلان رتبه سوم درکشور را به لحاظ تعداد امامزادگان داراست، تصریح کرد: ازآنجائیکه مسافرانِ زیادی به استان سفر می کنند، زیارت امامزادگان درگیلان ازنمود خاصی برخوردار است.

عادلی با تصریح براینکه آرامش بهاری از28 اسفند تا 14 فروردین برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در روزهای برگزاری این طرح  بازرسان ازکشور برای سرکشی به امامزادگان می روند که نشان می دهد آرامش بهاری ازحساسیت ویژه ای برای سازمان اوقاف برخوردار است.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز همکاران ما چیزی به نام مرخصی ندارند افزود: همکاران ما با این تعبیر که مستخدم امامزادگان هستیم برای خدمتگزاری حضورمی یابند.

مدیر کل اوقاف گیلان با بیان اینکه مراسم تحویل سال و خواندن دعای تحویل سال ازبرنامه های طرح ارامش بهاری هستند، گفت: نظافت سرویس های بهداشتی وآماده کردنِ زائر سراها ازجمله کارهایی است که برای پذیرایی از زائران انجام می شود.

عادلی با اشاره به اینکه طرح خیمه های معرفت را با حضور مبلغان حوزه علمیه قم برگزار می کنیم عنوان کرد: برپایی غرفه حجاب و عفاف، نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، ایستگاه های صلواتی، اسکان زائران، برگزاری ادعیه و نمازجماعت ازبرنامه های طرح آرامش بهاری است.

وی تاکید کرد: تعداد مبلغان اعزامی از قم 26 نفر است و همچنین 95 روحانی ثابت درامامزادگان حضور دارند و از 56  نفر نیز فقط درآرامش بهاری استفاده می کنیم که مجموعا نزدیک به 180 نفر می شوند.

ارسال نظرات