خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد

پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا و امام(ره) مهم‌ترین دستاورد کنگره‌ شهدا

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا را پیداشدن شریانی در حیات اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی دانست و گفت: مهم‌ترین دستاورد کنگره ها و یادواره های شهدا پاسداری از ارزش ها و آرمان های شهدا و امام راحل است.
کد خبر: ۸۸۳۵۱۹۴
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی خزاعی در کنگره دانش آموزان شهید استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره 26 هزار شهید دانش‌آموز، برگزاری یادواره ها را کار بسیار ارزشمندای دانست و اظهار داشت : به فرموده مقام معظم رهبری ارزش و پاداش زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه هر نفسی طعم مرگ را خواهد چشید، افزود: این طبیعت هر موجود است و تفاوت مرگ با شهادت این است که ، شهادت فنا شدنی برای بقاء است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان انتخاب آگاهانه و قرب الی الله را دو عنصر مهم شهادت معرفی کرد و ابراز داشت : این دو ویژگی به بحث شهادت، محتوایی غیر از مرگ عینیت می‌بخشد و به فرموده قرآن کسانی که در راه خدا کشته می شوند را نباید مرده پنداشت، آنها شهید هستند و در نزد خداوند روزی می خورند.

وی با بیان اینکه واژه شهادت وصف شدنی نیست، عنوان کرد: در شهادت انسان مخلص و از جان گذشته فروشنده و خریدار آن خداست، عمر و جان آدمی که بزرگترین سرمایه اوست مورد معامله قرار می‌گیرد و بهای این معامله بهشت و رضوان الهی است.

خزاعی با نکوهش افرادی که از خون شهدا سوء استفاده می کنند، ادامه داد: شهید جز با خدا معامله نمی کند و چه بد بازاری است اگر کسی بخواهد با خون شهید معامله گری کند.

وی با بیان اینکه برای شهید هیچ شائبه ای جزء انتخاب آگاهانه و قرب الی الله نباید وجود داشته باشد، اظهار داشت : نام و خون شهید حیات بخشی برای همه انسان هاست.

* ثبات و پایداری راه حق در گرو صبر و استقامت و شکرگزاری

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا را پیداشدن شریانی در حیات اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی دانست و بیان داشت : مهم‌ترین دستاورد کنگره ها و یادواره های شهدا پاسداری از ارزش ها و آرمان های شهدا و امام راحل است.

وی اضافه کرد : در یادواره ها و کنگره ها مجموعه ای از افراد با هدف بلند شهید آشنا می شوند و با شهدا پیمان می بندند که راه روشن شده توسط آنها را گم نکنند و از آن محافظت کنند و نگذارند هیچ پیرایه ، گرد و غبار و رنگ تعلق دیگری غیر از رنگ خدا بر نظام جمهوری اسلامی که ثمره خون پاکشان است، بنشیند.

خزاعی با بیان اینکه شهدا برای دفاع از اسلام و آرمان‌های الهی جانشان را فدا کردند، افزود: این وظیفه همه ملت است که این ارزش‌ها را حفظ کنند چراکه این راه حق است و راه حق نیاز به ثبات و پایداری دارد.

وی ثبات و پایداری راه حق را در گرو صبرو استقامت و شکرگزاری از خداوند عنوان کرد و یادآور شد: باید در برابر سختی‌هایی که بر نظام و انقلاب وارد می شود صبور بود و شکر نعمت انقلاب را به جا آورد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: برای این امر نیز باید هویت خود را بشناسیم، قابلیت های خود را درک کنیم ، اعتماد به نفس را افزایش دهیم و به عنوان یک کشور سرافراز حرف برای گفتن داشته باشیم و زیر بار وابستگی نرویم که این‌ها همه به برکت خون شهدا حاصل شده است.

وی با بیان اینکه در دنیا تنها کشوری هستیم که تحت حاکمیت ولی صالح خدا زندگی می کنیم، خاطرنشان کرد: این به برکت خون شهداست و باید با صبر و استقامت به قله‌های بالاتر، پیروزی های بزرگ‌تر و حیات طیبه سالمی که مد نظر قرآن و اسلام است دسترسی پیدا کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار