قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

نماز بایستی به نیاز درونی تبدیل شود/نماز عاملی تاثیرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: نماز در میان دانش‌آموزان در دو محیط خانه و مدرسه نه تنها ترویج شود بلکه به یک نیاز درونی تبدیل شود.
کد خبر: ۸۸۳۵۱۹۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، ظهر امروز در جلسه گردهمایی و کارگاه آموزشی مدیران مدارس متوسطه شهر اراک با موضوع طرح جامع تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و تربیتی که در کانون امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه در ایران اسلامی و انقلابی که مظهر اسلام ناب محمدی(ص) است نباید به فریضه اقامه نماز بی توجهی شود، گفت: هر کسی در این مملکت مسئول است باید به نوبه خود برای رشد و تقویت این فریضه واجب الهی قدم بردارد.

وی پرچم دین و دینداری و زیباترین شکل ابراز عبودیت و تسلیم در برابر خالق زیبایی آفرین را نماز دانست و افزود: انسان خدا را بندگی می کند و اگر تمام وقتش را صرف عبادت کند اما تحت امر ولی الهی نباشد اعمالش قبول نیست.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور همچنین با بیان اینکه نماز می تواند در زندگی ما نقش سیاسی و اجتماعی ایفا و منکرات و بزهکاری را کمرنگ کند، گفت: ما در کشورمان مشکل نماز خواندن نداریم اما کاهل نمازی مشکل عمده ماست.

مظفر به تداخل جلسات با لحظات نماز و دیگر مشکلات بر سر راه اقامه نماز اشاره کرد و افزود: خداوند در سوره مریم می فرماید «عده ای پس از شما نماز را ضایع می کنند و منکرات را افزایش می دهند»؛ ما انتظار داریم در اجلاس نماز 90 درصد دانشجویان حضور داشته باشند و خودشان سخنران و ارائه دهنده باشند که متاسفانه برخی از این ضعف ها در برنامه‌های ما وجود دارد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان‌اینکه درباره نماز باید ابتدا موضوع در خانواده‌ها حل شود، افزود: باید نمازهای صبح که مهمترین نماز است جدی‌تر گرفته شود.

وی مهم ترین دلیل کم توجهی به امر مهم نماز را نبود امکانات کافی دانست و گفت: ما با کارهای کوچک می توانیم زمینه را برای انجام این امر فراهم کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور خواندن نماز را رهنمود و کارگشا در رفع سختی ها دانست و افزود: در انواع خاطرات رزمندگان و شهدا این اثر وجود دارد و ما هم وظیفه داریم این را به نسل بعد منتقل کنیم و به ویژه در بین دانش آموزان باید حساسیت و گرایش بیشتری ایجاد کرد، خانواده ها باید علاوه بر توجه به ارتقای تحصیلی فرزندان، آنان را در ارتقای مذهبی نیز همراهی کنند.

مظفر ادامه داد: کسی که برای ترویج فرهنگ نماز فعالیتی را انجام داده باید تشویق شود زیرا در مقابل شیطان‌های داخلی و خارجی ایستاده است.

قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که خداوند در قرآن کریم همه را به نماز خواندن بادقت سفارش کرده است، افزود: کارمندان همه دستگاه‌ها، نهادها و ادارات باید با نماز آشنایی کامل داشته باشند که اگر برای ارباب رجوع سوالی در این زمینه پیش آمد خودشان در این باره مطلع باشند.

وی اظهار کرد: سستی و کاهلی در برپایی نماز را باید کنار گذاشت و این حرکت تحول آفرین را باید از مدارس شروع کنیم تا نماز در دانش آموزان در دو محیط خانه و مدرسه نه تنها ترویج شود بلکه به یک نیاز درونی تبدیل شود.

مظفر ادامه داد: نماز در زندگی ما نقشی مهم و اساسی دارد که کمرنگ شدن آن در زندگی فردی و اجتماعی تاثیرگذار است.

وی مهم‌ترین دلیل کم‌ توجهی به نماز را نبود امکانات کافی دانست و گفت: ریشه مشکلات حوزه نماز را می توان در سه عامل شناخت سطحی نسبت به نماز، استمرار نداشتن اقامه نماز و اعتقاد نداشتن به اثرات نماز در زندگی فردی و اجتماعی جستجو کرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به نقش مهم معلمان در آموزش و هدایت دانش ‌آموزان به سوی نماز، تصریح کرد: باید از همه امکانات موجود برای انتقال فریضه نماز در بین دانش آموزان با به وجود آوردن حساسیت و گرایش بیشتر آنها استفاده کنیم.

مظفر اضافه کرد: خانواده ها باید فرزندان خود را برای گام نهادن در مسیر ارتقاء سطح دینی خود تشویق کرده و در این راه آن ها را نیز همراهی کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما در ستاد اقامه نماز توجه جدی به گسترش این فرهنگ در بین اقشار مختلف مردم با به کارگیری تمام ظرفیت‌ها است زیرا توجه به نماز آثار مثبتی در جامعه از جمله کاهش آسیب های اجتماعی را در پی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات