رئیس مجلس گفت: برخی از جوانان خوش‌فکر ایرانی در مهمترین مراکز تحقیق آمریکا کار می‌کنند که باید محیط را فراهم کنیم تا از آنان در کشور استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۸۳۵۰۴۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه 16 اسفند) با حضور در مراسم رونمایی از محصول جدید شرکت خودروسازی سایپا، اظهار داشت: برای من خوشحال‌کننده بود که گزارش‌هایی از سوی مسئولان این خودروسازی درباره پیشرفت‌های این شرکت خودروسازی ارائه شد و قطعا برای بازدید از این مجموعه یک روز کامل نیاز است.

 

وی با بیان اینکه سایپا یکی از واحدهای تولیدی مهم کشور است، ادامه داد: به خاطر فراز و فرودهایی که این شرکت خودروسازی داشت، ما در جریان مسائلش در مجلس قرار گرفته بودیم و نگران آن بودیم.

 

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه خودروسازی بخش مهم و پایه‌ای برای صنعت کشور است، افزود: در ایران از این جهت گام‌های بلندی در طول ادوار مختلف باید برداشته می‌شد، اگرچه در زمان‌هایی دچار نقایصی شد، ولی اصالتا صنعت خودروسازی یکی از صنعت‌های مهم کشور است که به همین دلیل نگرانی‌هایی ایجاد شده بود.

 

لاریجانی با بیان اینکه دو بخش برای بنده پس از ارائه گزارش مسئولان شرکت سایپا خرسندکننده بود، تصریح کرد: در بازدید کوتاهی که از مرکز تحقیقات این شرکت خودروسازی داشتم، مشخص شد بخش‌هایی از اضطراب مشکلات مالی بر طرف شده که البته این موضوع در حال ساماندهی شدن است که البته جای خرسندی دارد.

 

وی با خطاب قرار دادن رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و اینکه در مجلس باید بررسی کنیم که چه عواملی باعث برخی خلل در کار خودروسازی‌ها می‌شود، گفت: اختلال در بخش خودروسازی قطعا اقتصاد کلان کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

 

رئیس مجلس با بیان اینکه کشور ما از نظر سرمایه‌های انسانی و نفت و گاز و امکانات معدنی، غنی است، گفت: باید بررسی شود چرا اقتصاد ما این وضع را دارد؟

 

لاریجانی با بیان اینکه باید بررسی شود چرا کارگران همچنان در زندگی خود مشکلات مالی دارند؟ تصریح کرد: وقتی بنگاه اقتصادی درست کار نمی‌کند، اقتصاد کلان کشور را دچار مشکل می‌کند و باید بررسی کرد که چرا در صنعت مهم کشور فرود ایجاد می‌شود.

 

وی با بیان اینکه امروز با روش مدیریت درست مجموعه سایپا در حال پیشرفت است، گفت: این جای شکر دارد، اگرچه کارکنان این مجموعه نیز پیشگام در اصلاح امور شده‌اند که به جز کمک‌های مالی روحیه همبستگی ایجاد کرده‌اند.

 

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه توجه به بخش تحقیق و توسعه در کشور باید افزایش پیدا کند، گفت: یکی از ضعف‌ها در کشور این است که بنگاه‌های صنعتی به بخش تحقیق نگاه درازمدت ندارند که این نادرست است.

 

لاریجانی ادامه داد: عدم توجه به بخش تحقیق و توسعه باعث شده که از تکنولوژی نو عقب بمانیم، اگرچه جوانانی در کشور داریم که ذهن فعالی دارند.

 

وی تصریح کرد: برخی از جوانان خوش‌فکر ایرانی در مهمترین مراکز تحقیق و توسعه آمریکا کار می‌کنند که باید محیط را فراهم کنیم تا از این جوانان در کشور خودمان استفاده کنیم.

 

رئیس مجلس تصریح کرد: هر چه در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنیم، آینده صنعت کشور را بیمه کرده‌ایم.

 

لاریجانی با اشاره به توجه مجلس در برنامه ششم به بخش صنعت، اظهار داشت: ما در برنامه ششم به بخش صنعت توجه ویژه‌ای کردیم. در بررسی برنامه ششم کمیسیون صنعت و معدن و خود پارلمان بر این عقیده بود که باید سهم صنعت، تسهیلات بانکی مشخص شود که مقرر شد 40 درصد سهم تسهیلات به بخش صنعت اختصاص داده شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که می‌تواند برای کشور اشتغال ایجاد کند، بخش صنعت است، گفت: مجلس شورای اسلامی مدافع صنعت است و همواره از این بخش حمایت کرده‌ایم.

 

رئیس مجلس گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز می‌توانیم از تجربیات دیگران استفاده کنیم و اگر می‌توانیم اقتصاد مقاومتی را درک کنیم باید تولید ملی و صادرات داشته باشیم.

 

لاریجانی بیان کرد: در موضوع قراردادها نیز موضوع کشاندن صنعت فناورانه به کشور در اولویت قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه تولیدات ما باید قابل رقابت با سایر تولیدات مشابه در خارج باشد، اظهار کرد: ایمنی مناسب و بهره‌وری در تولیدات کشور باید در اولویت قرار گیرد و از نظر جاذبه‌های دیگر باید قابل رقابت در صحنه بیرونی باشد.

 

وی ادامه داد: در صنعت خودرو نیز باید به بعد ایمنی و محیط زیستی آن توجه زیادی کرد و البته برخی از مشکلات در کشور به این امور باز می‌گردد.

 

رئیس مجلس در پایان گفت: توجه نکردن به بخش ایمنی زنجیره‌ای از مشکلات را در کشور ایجاد می‌کند، اگرچه همه تصادفات مربوط به این ایمنی نیست، اما باید به این بخش توجه زیادی داشت که در گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان سایپا دیدم که این موضوع مورد توجه است.

ارسال نظرات