فرمانده برتر بسیجی جشنواره مالک اشتر در گفتگو با «بسیج»:
فرهاد اسماعیلی اوقلی گفت: دولت با انعقاد قراردادهای خارجی ، اقتصاد کشورمان را دچار خسران می‌کند. قراردادهای خارجی بیشتر در جهت کشورهای خارجی است و موارد عملی سرمایه گذاری خارجی در کشور کمتر مشاهده می شود.
کد خبر: ۸۸۳۵۰۰۴
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۹

فرهاد اسماعیلی اوقلی فرمانده پایگاه شهید ذوالفقاری شهرستان مشکین شهر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه در دوران پس از برجام، فرصتی برای حضور خارجی ها در اقتصاد کشور و خروج ارز فراهم شده است. این در حالی است که سرمایه گذاران خارجی در شکل‌های مختلف و با روش‌های مختلف به دنبال استفاده از منافع اقتصادی حاصل از حضور در اقتصاد ایران بوده اند.

وی با بیان اینکه دولت با انعقاد قراردادهای خارجی ، اقتصاد کشورمان را دچار خسران می‌کند افزود: قراردادهایی که بین طرفین منعقد شده است بیشتر در جهت کشورهای خارجی است و موارد عملی سرمایه گذاری خارجی در کشور کمتر مشاهده می شود.

وی در ادامه افزود: آنچه که از دولت انتظار می‌رود این بوده است که حداکثر استفاده از حضور سرمایه گذاران خارجی در تقویت اقتصاد ملی را دنبال نماید تا منافع اقتصادی برای کشورمان را ایجاد کند.

اسماعیلی اوقلی بیان داشت: قراردادهای خارجی موجب از دست دادن پس انداز ملی می شوود که تاثیر بازدارنده ای بر سرمایه گذاری در داخل شده و موجب انباشت سرمایه برای کشورهای خارجی می شود که در نتیجه رشد اقتصادی و ازدیاد فرصت های شغلی برای کشورهای خارجی ایجاد می‌کند.

فرمانده برتر بسیجی در خاتمه افزود: دولت باید این هشدار را مورد توجه جدی قرار دهد که مبادا سرمایه گذاری خارجی و قراردادهای خارجی وسیله ای برای غارت کشورمان را فراهم کند.

ارسال نظرات