خبرهای داغ:
نشست بررسی استفاده از فرصت های "کمپین خوب باشیم" و اعضاء بر لزوم بهره مندی هر چه بیشتر از ظرفیت اقشار مختلف مردم برای خدمت رسانی هرچه بیشتر و بهتر به نیازمندان تأکید کردند.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۲۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، امیر خوش نیت قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در نشست "کمپین خوب باشیم" که با حضور معاونین و مدیران کمیته امداد استان قزوین برگزار شد، گفت: با توجه به تجارب کمیته امداد در حوزه مسئولیت اجتماعی و خدمت رسانی به نیازمندان و تلاش برای زدودن آثار فقر در جامعه "کمپین خوب­­ باشیم" راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: این کمپین در راستای گسترش فرهنگی مسئولیت اجتماعی و اخلاق مداری راه اندازی شده و در نظر دارد با یک برنامه ریزی منسجم و فراگیر، فرهنگ نوع دوستی و کمک به هم نوع را در میان همگان نهادینه سازد.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین افزایش روحیه مسئولیت پذیری، افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه ایرانی، گسترش فرهنگ اخلاق مداری را از جمله اهداف این کمپین برشمرد و اضافه کرد: از دیگر اهداف راه اندازی کمپین گسترش فرهنگ دستگیری از نیازمندان، استفاده از ظرفیت های مردمی جهت اشاعه فرهنگ نوع دوستی و افزایش هم گرایی و تعاملات شهروندی و بسترسازی جهت حمایت از انجمن های خیریه است.

وی خاطرنشان کرد: "کمپین خوب­­ باشیم"  از سه حوزه مسئولیت اجتماعی، اشتراک گذاری تخصص، خدمات و کالا و صدقه پیامکی تشکیل شده است در واقع این کمپین قرار است به همه ما یادآوری کند که هر کدام از ما چه تعهدات اخلاقی در قبال هم نوعان خود در جامعه داریم و ما در این جا می خواهیم تجربه حس خوب بودن را با تمامی مردم سرزمینمان به اشتراک بگذاریم.

خوش نیت تأکید کرد: "کمپین خوب­­ باشیم"  در نظر دارد تا با فرهنگ سازی مسائلی از قبیل انفاق، احسان، نیکوکاری، دستگیری از نیازمندان، تکریم والدین، تکریم سالمندان، اکرام ایتام و ... را در جامعه نهادینه سازد.

وی با بیان اینکه از طریق سایت اینترنتی خوب باشیم (khoob bashim.ir) می توان در این کمپین عضو شد، اعلام کرد: می توان نرم افزار همراه آن را از طریق اپلیکیشن کافه بازار در روی موبایل خود دریافت و نصب کرد.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوین به حوزه اشتراک گذاری تخصص، خدمات و کالا در این کمپین اشاره و اظهار کرد: صاحبان تخصص از جمله در زمینه های پزشکی، حقوقی، مشاوره، آموزشی و دیگر شهروندانی که دارای حرفه و تخصص خاص بوده و همچنین افرادی که دارای امکانات و تجهیزات خاص هستند می توانند با اشتراک گذاری، توانمندی های خود در بخش های مورد نیاز جامعه مددجویی، خلاء های موجود را در حد توان کاهش دهند.

وی ضمن اشاره به صدقه پیامکی به عنوان یکی دیگر از محورهای "کمپین خوب­ باشیم" بیان کرد: این طرح با هدف جمع آوری آسان صدقات مردمی و توزیع سریع میان نیازمندان با همکاری و مشارکت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل از طریق سرشماره پیامکی 8877 اجرا شده است.

 

خوش نیت توضیح داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، با بیان اینکه در این شیوه امکان مشارکت تعداد بیشتری از مردم خیر و نیکوکار در جمع آوری صدقات و خیرات مردمی را فراهم می شود، گفت: این طرح امکان انتخاب سرفصل هزینه کرد صدقات توسط هر فرد شامل ایتام و محسنین، جهیزیه، درمان، مسکن و سایرموارد را فراهم می کند و این روش سبب افزایش اعتماد عمومی به کمیته امداد می شود.

وی یادآورشد: این کمپین یکی از ابزارهای به روز شده برای ارتقای خدمت رسانی به مردم است در واقع "کمپین خوب باشیم" فرصتی نو و جدید است که در فضای جامعه امروز به ایجاد بستر حضور مردم در عرصه های مختلف نیکوکاری کمک می کند و زمینه های مساعدت به نیازمندان را ارتقا می دهد.

در ادامه مدیران و روسای ادارت پیشنهادهای خود را برای بهره مندی هر چه بیشتر از این فرصت خدمتی به نیازمندان اعلام کردند.

1001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها