رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص رویکرد پلیس راهور در بازرسی‌های محسوس و نامحسوس، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، جان باختن روزانه 51 نفر در نوروز سال 95 و آغاز طرح نوروزی سال 96 از 25 اسفند ماه سخن گفت.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۲۶
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در حاشیه همایش روسای پلیس راهور در جمع خبرنگاران به برگزاری این همایش اشاره و اظهار داشت: هدف از این همایش ارزیابی عملکرد سالانه بررسی برنامه‌های سال آتی پلیس راهور است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این همایش شاهد نظم ترافیکی بیشتر و کاهش جانباختگی باشیم.

سردار مهری ادامه داد: هم اکنون در حال اجرای طرح زمستانه هستیم؛‌ نزول برف و باران را شاهد هستیم و به نظر می‌رسد که سال آینده و در ایام نوروز نیز شاهد بارش نزولات باشیم.

این مقام ارشد راهور ناجا به اجرای طرح نوروزی 96 اشاره و اعلام کرد: طرح نوروزی 96 از 25 اسفند ماه امسال آغاز و تا 14 فروردین 96 ادامه دارد.

سردار مهری به شماره‌گذاری یک میلیون و 200 هزار خودرو و 400 هزار موتور سیکلت پرداخت و گفت: یک میلیون و 500 هزار نفر نیز تا پایان بهمن ماه گواهینامه جدید گرفته‌اند.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی درخصوص طرح نوروزی گفت: با توجه به توصیه فرمانده ناجا قرار است در طرح نوروزی از قسمت‌های مختلف نیروی انتظامی نیز استفاده شود.

سردار مهری درخصوص خط قرمزها اعلام کرد: خوشبختانه به وجود اطلاع‌رسانی مردم همکاری خوبی داشتند اما برخورد با تخلفات حادثه‌ساز همچون سرعت، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و هر اقدام دیگری که باعث استرس و ناراحتی شهروندان شود با قوت در دست اجرا است و با آنها برخورد می‌شود.

وی به نوروز گذشته اشاره و بیان داشت: متاسفانه در نوروز سال گذشته 767 نفر در تعطیلات جان باختند، یعنی به طور میانگین روزانه 51 نفر کشته شدند.

مهری اعلام کرد: اسفند سال گذشته و روزهای 5 و 7 فروردین 95 بیشترین تصادفات را به خود اختصاص دادند به طوری که 308 تصادف فوتی در نوروز گذشته ثبت شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص خودروهای ناایمن گفت: پلیس برای ایمن‌سازی تمام خودروها برنامه‌های متفاوتی دارد. از اول اسفند امسال طرح ویژه‌ای را در حوزه حمل و نقل دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: تشدید بازرسی های محسوس و نامحسوس از جدی‌ترین رویکردهای پلیس است و این دسته از خودروها به صورت محسوس و نامحسوس توسط ماموران رصد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سه عامل خودرو، جاده و رفتار راننده در بروز تصادفات موثر است.

ارسال نظرات