خبرهای داغ:
همزمان با روزقشر بسیج جامعه زنان، کنگره ملی شهید شاخص این سازمان در قزوین با حضور مسئولان کشوری و لشگری در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۸۳۴۸۸۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
به گزارش خبرنگار «بسیج زنان کشور» خبرگزاری بسیج،؛ کنگره شهید شاخص سال 95 بسیج جامعه زنان با هدف افشاگری جنایت های آل سعود، آمریکا و اسرائیل، ایجاد پیوند بین زنان با شهدا، حفظ ارزش های دوران دفاع مقدس و آرمان های شهدا و ارائه الگوهای قابل دسترسی به نسل جوان همزمان با روز بسیج جامعه زنان در استان قزوین در حال برگزاری است.

رونمایی از کتاب زندگی نامه شهیده رقیه رضایی با عنوان دختری که پروانه شد، رونمایی از تمبر و سردیس این شهیده،  پخش کلیپی با همین مضمون، تجلیل از خانواده شهدا، در کنار اجرای مداحی و سخنرانی از برنامه های این کنگره است.

شهیده رضایی فعالیت های چشمگیری در شهر سنندج علیه تحرک های ضد انقلاب داشت، به گونه ای که پس از شهادتش یکی از مراکز فرهنگی آن شهر به نام او نام گذاری شد، وی جوان ترین زنی است که در کشتار9 مرداد سال 1366 حجاج در حادثه خونین شهر مکه، در سن 22سالگی به شهادت رسید.

استان قزوین دارای 17 شهیده زن است که 9 نفر مربوط به واقعه حمله به حجاج مکه مکرمه و سایرین مربوط به شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس هستند و این استان سه هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کرده است.

گفتنی است که همه ساله در کمیسیون جامعه بسیج کشور، یک شهیده از بین 7هزار زن شهید کل کشور به عنوان بانوی شاخص سال معرفی و سپس مستندها و مطالب مختلف در خصوص شخصیت وی تهیه می شود که شهید رقیه رضایی، شهید شاخص سال 95 بود.

ارسال نظرات