خبرهای داغ:
هاشمی در مراسم روز درختکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان در شاهرود گفت: حفظ درخت، حفظ زندگي و ترويج درختكاري، ترويج زندگي سالم است لذا بايد فرهنگ مراقبت از منابع طبيعي از خانواده ها به فرزندان منتقل شود.
کد خبر: ۸۸۳۴۷۹۵
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سيد محمد رضا هاشمي در مراسم درختكاري مركز تحقيقات كشاورزي استان سمنان در شاهرود در سخنانی با اشاره به سخنان استاندار در خصوص پروژه آب قطری اظهار کرد: اين طرح داراي مصوبه قانوني است و طي چند جلسه با حضور استانداران سمنان و گلستان و نمايندگان مجلس پيگيري شده است.

وي برضرورت حفظ منابع طبيعي و حيات وحش تاكيد كرد و افزود: منابع آب شاهرود امروز در وضعيت خوبي به سر نمي برند و اين امر نشان دهنده عدم حفاظت صحيح از اين انفال است.

هاشمی خاطر نشان کرد: بايد به صورت ويژه نسبت به حفظ و نگهداري از منابع طبيعي اقدام كرد چرا كه اين انفال بايد براي آيندگان نيز بمانند.

وی درختكاري را يكي از اهداف اقتصاد مقاومتي دانست و بیان کرد: درختان به مثابه كاتاليزور طبيعي و مخلوق خداي متعال، در پاكيزه كردن هوا نقشي حياتي دارند لذا با كاشت درخت مي توان از اعتبارات ميلياردي مورد نياز براي كاهش آلودگي هوا كاست و آن را در بخش هاي ديگر اقتصادي مصرف كرد.

فرماندار شاهرود اظهار کرد: حفظ درخت، حفظ زندگي و ترويج درختكاري، ترويج زندگي سالم است لذا بايد فرهنگ مراقبت از منابع طبيعي از خانواده ها به فرزندان منتقل شود.

معاون استاندار سمنان با بيان اينكه شاهرود داراي يك هزار و ۱۱۰هكتار فضاي سبز است، ابراز داشت: سرانه فضاي سبز در شاهرود مناسبت است اما براي تقويت آن بايد تلاش بيشتري كنيم.

هاشمي مهمترين چالش فضاي سبز شاهرود را كمبود آب دانست و ابراز داشت: روزگاري در منطقه بسطام با ۴۵متر حفاري مي توانستيم آب مناسب را استحصال كنيم اما امروز حفر چاه در ميغان با ۲۵۰ متر عمق هنوز با مشكل استحصال روبرو است لذا بايد اين مشكلات را جدي گرفت.

وي افزود: هم اكنون نياز آبي شاهرود قريب به ۸۰۰ ليتر بر ثانيه است كه ۲۰۰ليتر بر ثانيه آن كمبود محسوب مي شود لذا بايد در نظر داشت كه تامين آب شرب و كشاورزي هنوز يكي از دغدغه هاي مهم شاهرود به شمار مي آيد.

فرماندار شاهرود گفت: اقدامات زيادي براي رفع مشكلات آبي در شاهرود صورت گرفته كه هنوز نتوانسته اند مشكلات ما را به كلي رفع كنند لذا بخشي از اين امر به كاهش نزولات آسماني باز مي گردد.

هاشمي بيان کرد: يكي از دلايل پيش آمدن اين مقوله، عدم توجه به منابع طبيعي و آبي ما در گذشته است كه با برداشت بي رويه از چاه ها، زمينه بروز خشكسالي طولاني رخ داده است.

وي با بيان اينكه رفع مشكل آب شاهرود دغدغه همه مسئولان است عنوان کرد: بخشي از كار در دستان ما قرار ندارد و بايد عنايات الهي شامل حال ما شود اما بخشي ديگر مختص به مديريت مصرف است كه خانواده ها بايد باتوجه به نزديكي عيدوخانه تكاني ها به اين مقوله عنايت جدي داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها