ارائه راهکارهای اجرایی و عملی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گرفته و ترویج ازدواج و فرزندآوری به صورت عملیاتی و با مشاهدات برای جوانان و جامعه بیان شود.
کد خبر: ۸۸۳۴۷۸۷
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی، در مجمع عمومی بسیج شهرستان نکا، اظهار کرد: تولید نسل و انسان از مسائل مهم و مطلوبی است که به آن سفارش شده است و جوانان جامعه ما باید به سمت ازدیاد نسل حرکت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه کشورمان در حال حرکت به سوی پیری و کهنسالی است و این دوره از زمان نیازمند هزینه و وقت فراوان است و برخی از کارآیی‌ها کاهش می‌یابد، لذا باید جامعه را به سمت فرزندآوری تشویق کنیم تا شاهد جامعه‌ای جوان باشیم.

امام جمعه نکا با اعلام اینکه اکنون ایران به سمت پیری در حال حرکت است و باید مراقب این دوره از سن در کشورمان باشیم، ادامه داد: شاید در دوره‌ای از زمان بعد از انقلاب لازم بود تا تنظیم خانواده ایجاد شود اما بعد از دهه 70 باید سیاست‌های افزایش نسل مورد توجه قرار می‌گرفت که در مواردی کوتاهی شد.

این مسؤول گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در بخش اقتصاد مقاومتی با تمام توان وارد شده و موفقیت‌های مهم و بی‌نظیری کسب کرده است.

محمدی‌لائینی بیان کرد: اکنون برخی از جوانان ما راحت‌طلب شده‌اند و شاید در برخی از موارد 20 تا 30 درصد افرادی که ازدواج نمی‌کنند، به دلیل مشکلات اقتصادی باشد اما بیشتر افراد، به دلیل راحت‌طلبی و زیاده‌خواهی از ازدواج سرباز می‌زنند.

وی یادآور شد: تأخیر در ازدواج خطرات فراوانی را در آینده برای فرد و جامعه به دنبال دارد که باید با شناسایی این خطرات و تهدیدها، ازدواج به‌موقع ترویج شود.

امام جمعه نکا گفت: ارائه راهکارهای اجرایی و عملی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گرفته و ترویج ازدواج و فرزندآوری به صورت عملیاتی و با مشاهدات برای جوانان و جامعه بیان شود.

این مسؤول اظهار کرد: مردم ما سال‌ها با فرهنگ «فرزند کمتر، زندگی بهتر» انس گرفته‌اند و باید برای جایگزینی افزایش فرزندآوری با فرهنگ‌سازی مناسب و با سبک و روند عملیاتی وارد عمل شد.

محمدی‌لائینی با انتقاد از آپارتمان‌سازی‌ها و معماری‌های شهرسازی، افزود: نوع زندگی آپارتمان‌نشینی خود عاملی برای کاهش فرزند است چرا که در یک آپارتمان کوچک بیش از یک تا دو بچه نمی‌توان نگهداری کرد.

محمدی‌لائینی گفت: وقتی پشت‌بام‌ها به سبک چینی و ژاپنی ساخته شود، کم‌کم فرهنگ‌ها هم به سمت چنین زندگی و راه و روش سوق می‌یابد که باید با اصلاح چنین معماری و مهندسی شهری، با فرهنگ‌سازی مناسب و با استفاده از سبک و روند عملیاتی برای افزایش فرزندآوری، وارد عمل شد.

*فرهنگ‌سازی ازدیاد نسل، کار فرهنگی درازمدت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا نیز در این جلسه بیان کرد: فرهنگ‌سازی ازدیاد نسل، کار فرهنگی درازمدت است و در کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد و لذا فرهنگ‌سازی فعلی ما برای ازدیاد نسل، در 10 سال آینده خود را نشان می‌دهد.

حسین باقری افزود: باید با آسیب‌شناسی مناسب و با استفاده از برنامه‌های تئوری و نظری مختلف وارد عمل شد تا در درازمدت به نتیجه دقیق و واقعی دست یابیم.

وی گفت: اثرگذاری فرهنگی بلند مدت و عمیق از مسائلی است که در آسیب‌های مختلف اجتماعی دنبال می‌شود و باید در برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها، حلقه‌های مطالعاتی و… تلاش شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها