مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی:

اولویت کمیته؛ حفظ کرامت/ دغدغه مسئولان رفع فقر باشد

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در دیدار نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: کمیته امداد تنها نهادی است که دغدغه فرهنگی دارد و اولویت این نهاد حفظ کرامت مددجویان و توجه به مباحث فرهنگی است.
کد خبر: ۸۸۳۴۷۸۳
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، محمد کلامی با بیان اینکه اعزام خانواده‌های تحت حمایت به اردوهای زیارتی یکی از مهم ترین برنامه‌های فرهنگی این نهاد است، افزود: از ابتدای سال جاری بیش از 9هزار مددجو در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس و بیش از 500 نفر به عتبات عالیات اعزام شده اند.

وی با اشاره به اینکه اکنون 63 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 115 هزار مددجو تحت پوشش این نهاد هستند،تاکید کرد: نگاه ما به اشتغال، سنتی و بدون سنجش نیاز بازار است و باید به سمت ایجاد مشاغل جدید در زمینه شرکت های دانش بنیان، فضای مجازی و صنایع مرتبط با خودرو حرکت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه افتخار ما امدادگران این است که خدمت گذار نیازمندان هستیم، اظهار کرد: فقرا صاحبان اصلی انقلاب هستند و خدمت خالصانه و تکریم نیازمندان سرلوحه کار امدادگران کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه لازمه خدمت رسانی بهتر به نیازمندان این است که با موسسات خیریه استان تعامل بهتر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: هدف مسئولان اجرائی باید تبریز بدون فقیر باشد نه تبریز بدون متکدی و مسئولان باید دغدغه فقر را داشته باشند زیرا درد فقر درد همگانی است.

کلامی با بیان اینکه امسال یک هزار و 240 واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت خرید و ساخته شده است، بیان کرد: طی برنامه سه ساله پنج هزار مسکن برای مددجویان احداث خواهد شد که انتظار داریم پس از سه سال هیچ خانواری فاقد مسکن نباشد.

حجت الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه خدمت به نیازمندان فراتر از کار اداری است، افزود: ضعف برنامه های اقتصادی در کشور موجب شده است تعداد مراجعه کننده به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد افزایش یابد.

معاون پارلمانی دولت دهم با قدردانی از رویکرد کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان، اظهار کرد: کمیته امداد برای خودکفا کردن مددجویان، ایجاد مشاغل خانگی و زودبازده برنامه های تحول آفرین را اجرا کرده و از مدل دیگر کشورها در این زمینه استفاده کند.

میرتاج الدینی با اشاره به جایگاه ارزنده کمیته امداد در بین مردم، خاطرنشان کرد: باید با نگاه دینی به محرومان خدمت کرد و امدادگران کمیته امداد با نیت و انگیزه الهی در حال خدمت به نیازمندان جامعه هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار