معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مازندران گفت:

5 تن موادغذایی فاسد در مازندران معدوم شد

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مازندران گفت: 5 تن موادغذایی فاسد در مازندران معدوم شد.
کد خبر: ۸۸۳۴۶۲۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محسن اعرابی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی به منظور تشدید نظارت‌های بهداشتی هدفمند بر فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تفریحی و توریستی در استان‌های مختلف در ایام نوروز برگزار می شود.
وی تصریح کرد: کارشناسان و بازرسان بهداشت از اول اسفند تا 15 فروردین در 60 گروه در خارج از ساعت‌های اداری تا حدود ساعت 22 در گروه‌های دو نفره به نظارت در حوزه های موادغذایی و اماکن عمومی می پردازند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: 200 گروه دو نفره نیز تا 15فرودین در ساعت‌های اداری کار نظارت از جاهای مختلف در شهرستان‌ها را به عهده دارند.
اعرابی یادآور شد: در هر شهرستان یک مسئول در واحد بهداشت محیط همه مسائل و مشکلات را رصد کرده و شکایات را دریافت و پیگیری می کنند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه  امسال گروه‌های ضربت از تجهیزات پیشرفته تری استفاده کرد، گفت: اکیپ‌های ضربت مجهز به تجهیزاتی‌اند که روغن، مقدار ph، نمک را در مواد غذایی در محل اندازه گیری می‌کند که مشخص شود موادغذایی بر اساس استاندارد پخت شده است.
وی از معدوم کردن بیش از 5 تن موادغذایی نامناسب در مازندران خبر داد و گفت: از اول اسفند تا به امروز 5 تن مواد غذایی نامناسب معدوم و بالغ بر 65 اماکن نامناسب تعطیل شده است و 80 مکان نیز به دادگاه معرفی شده اند.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه تمامی این نظارت‌ها به دلیل این است که مسافران تعطیلات خوبی را پشت سر بگذارند یادآور شد: مسافران می توانند با مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با شماره 190 تماس حاصل کنند و شکایات خودرا مطرح کرده و پس از 24 تا  48 ساعت بسته به نوع بحرانی بودن موضوع شکایات بررسی می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار