برگزاری مانور بسیج سلامت نوروزی در استان

مانور بسیج سلامت نوروزی همزمان با سراسر کشور از امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۹۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان در آئین آغاز به کار این طرح با اشاره به اهمیت و جایگاه سلامت مردم از مسئولان و بازرسان بهداشت و درمان استان خواست با جدیت و تلاش مضاعف کار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را در دستور کار خود قرار داده و درصورت مشاهده با متخلفان برخورد کنند.
ایلامی افزود: هدف از اجرای این طرح نظارت بر این اماکن برای ارتقاء سطح سلامت مردم استان و مسافران نوروزی به استان است.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت استان نیز گفت:در کنار بازرسان این معاونت حدود 70کارشناس مجرب بهداشت محیط استان کار بازرسی و نظارت بر این اماکن را برعهده دارند.
غفاری از راه اندازی سامانه 1490 به منظور دریافت گزارشات مردمی به صورت شبانه روزی در استان خبر داد و افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را بلافاصله از طریق این سامانه به واحد بازرسی معاونت بهداشت و درمان استان اطلاع دهند.
وی گفت:به زودی در کنار این سامانه،سامانه 190 هم در استان راه اندازی می شود.
غفاری همچنین هرگونه عرضه قلیان در اماکن عمومی و تفریحی را ممنوع دانست و افزود: در صورت مشاهده با متخلفان به طور جد برخورد می شود.
کرمی رئیس اداره سلامت محیط و کار مرکز بهداشت و درمان استان هم گفت: در ایام نوروز و در طول اجرای این طرح 130 بازرس در قالب 33 اکیپ ثابت و سیار کار نظارت و بازرسی بر 7 هزار و 70 مکان تهیه و توزیع مواد غذایی، 2 هزار و 804 مکان عمومی، هزار و 850 مکان عرضه مواد غذایی حساس و نیز 76 مرکز بین راهی را در استان انجام می دهند.
وی افزود: این بازرسان علاوه بر بازرسی و نظارت بر این اماکن 116 سامانه آبرسانی شهری و روستایی را در استان بازرسی و کلرزنی می کنند.
کرمی با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت بهداشت و درمان استان در طرح بسیج سلامت نوروزی سال گذشته گفت: در نوروز سال گذشته و بازرسی های انجام شده 68 تن مواد غذایی فاسد از سطح بازار استان جمع آوری و در این زمینه 28 مرکز متخلف تهیه و عرضه مواد غذایی پلمپ شدند.
گفتنی است طرح بسیج سلامت نوروزی از امروز همزمان با سراسر کشور شروع و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه می یابد.
ارسال نظرات