خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه یک گام موثر برای رونق بخشیدن به وضعیت اقتصادی استان است.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۵۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سیدهادی بهادری اظهار داشت: دولت در خصوص آماده‌سازی شاخص‌های اجتماعی مانند مشارکت اجتماعی مردم در رویداد‌های مهم مانند ۲۲ بهمن با رشد قابل توجهی روبه رو بوده‌است.

وی با اشاره به تخصیص کم بودجه به بحث عمرانی افزود: به دلیل کمبود منابع دولت، ۸۵ درصد بودجه به مسائل مالی جاری و ۱۵ درصد به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته‌است.

بهادری با اشاره به فواید برجام در استان گفت: برخی کارگاه‌ها مانند مارال صنعت، تراکتورسازی و کارخانه سیمان که برای فروش محصولات خود به تبادل بانکی و بازاریابی نیاز دارند بعد از برجام توانسته‌اند در کشورهای دیگر با بازگشایی ال‌سی زمینه فروش محصولات خود را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز در استان برای بهره‌مندی از برجام به دلیل ظرفیت پایین و بخاطر اقتصاد سنتی و کشاورزی ضعیف عمل شده‌است.

بهادری تصریح کرد: دولت در احیای دریاچه ارومیه و تکمیل راه‌آهن مراغه به ارومیه و آزاد راه ارومیه به تبریز تلاش‌های زیادی کرده‌است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه را یک گام موثر برای رونق بخشیدن به وضعیت اقتصادی استان دانست و عنوان کرد: این طرح یک بار به دلیل شرطی که کمیسیون اقتصادی مجلس گذاشته بود رد شد ولی در تلاش هستیم این طرح دوباره به مجلس رفته و رای بیاورد.

بهادری راه‌حل مبارزه با بروکراسی سنگین اداری را که جلوی فعالیت چابک فعالان اقتصادی را می‌گیرد، استفاده از ظرفیت ITC واستفاده از نخبه‌ها و تحصیل کرده‌ها در فضای مدیریتی استان عنوان کرد.

ارسال نظرات