خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: شهدای روحانی نقش برجسته‌ای در دفاع مقدس و انقلاب داشتند و بسیاری از آنها در حالی که فرمانده‌لشکر، گردان و سپاه بودند عمامه به سر و لباس رزم بر تن در کنار رزمندگان به دفاع از میهن اسلامی می‌پرداختند.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۵۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین نجفقلی‌زاده سرایی در مراسم یادواره ۲۷ روحانی شهید شهرستان ارومیه که به همت سازمان بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان‌غربی در سالن همایش شرکت برق ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: شهدای روحانی نقش برجسته‌ای در دفاع مقدس و انقلاب داشتند و بسیاری از آنها در حالی که فرمانده‌لشکر، گردان و سپاه بودند، عمامه به سر و لباس رزم بر تن در کنار رزمندگان به دفاع از میهن اسلامی می پرداختند.

وی افزود: چهار و 500 شهید روحانی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۸۶ شهید روحانی در آذربایجان‌غربی و ۲۷ نفر شهید در شهرستان ارومیه قرار دارد که سه نفر از آنان به جامعه روحانیون اهل تسنن تعلق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سرایی ادامه داد: عزت و سربلندی امروز ایران مدیون خون شهدا و صبر و اسقامت خانواده‌های آنها است و اگر امروزه دشمن نمی‌تواند چشم بد به سوی ایران بیندازد به حرمت جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌هایی است که شهدا در دفاع مقدس از خود نشان دادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی به فرموده حضرت امام، ملت ایران ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را در هم شکست و بر پایه آن توانست قدرت دفاع کم‌نظیری را که برآمده از متن صریح دین اسلام و قرآن کریم است را بنیان‌گذاری کند.

گفتنی است در این مراسم که با حضور حجت‌ا‌الاسلام والمسمین علی رضایی معاون امور روحانیون نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، ماموستا بیضاوی امام جمعه سنت ارومیه، سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهدای استان، مهدی فعال مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مجرد رئیس صداوسیما برگزار شد با اهدای تندیس یادوراه از خانواده ۲۷ روحانی شهید ارومیه تجلیل و قدردانی شد.

ارسال نظرات