رئیس بهزیستی شهرستان اراک گفت: آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت روحی و روانی افراد جامعه را با خطر مواجه ساخته است.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۳۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ طهماسبی رئیس بهزیستی کلانشهر اراک ظهر امروز در جلسه امور بانوان که در فرمانداری اراک برگزار شد با بیان اینکه بهزیستی یک مرکز درمانی برای معتادان در اختیار دارد گفت: تاکنون 241 نفر به این مرکز درمانی مراجعه داشته‌اند که از این تعداد122 نفر خود معرف و 117 دیگر آن توسط پلیس نیروی انتظامی به مرکز معرفی شده است.

طهماسبی گفت: 180 نفر از معتادین که پرونده‌شان در دست مددکاران اجتماعی در حال بررسی بود پس از بهبودی به دام اعتیاد بازنگشته‌اند ولی عده‌ای دیگر بعد از ترک به آغوش اعتیاد بازگشته‌اند.

رئیس بهزیستی شهرستان اراک تصریح کردک به مظنور کاهش آسیب‌های اجتماعی مرکزی به عنوان سرپناه از ساعت 19 تا 7 صبح خدمات لازم را مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد و در مجموع نزدیک به 30 نفر را پذیرش می کند.

وی با بیان اینکه عملکرد برخی دستگاههای در رابطه با پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی بسیار خوب بوده است، افزود: نیاز است این اقدامات به صورت مداوم توسط دستگاههای اجرایی ادامه داشته باشد تا شاهد کاهش آسیبهای اجتماعی در جامعه باشیم.

طهماسبی با تأکید بر آثار مخرب اعتیاد و به تبع طلاق بر خانواده و فرزندان و افزایش آسیب‌های اجتماعی در پی کاهش نقش پیشگیرانه خانواده، رواج جشن‌های طلاق و ازدواج‌های سفید را تهدیدی جدید در کمین جامعه و خانواده دانست و افزود: متاسفانه در حفظ کیان خانواده ضعیف هستیم.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت روحی و روانی افراد جامعه را با خطر مواجه ساخته است، گفت: با آسیب‌شناسی خانواده در دنیا ثابت شده که در دوران شکوفایی تکنولوژی و مدرنیسم نقش محوری خانواده و معونیت برای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار مؤثر بوده است.

رئیس بهزیستی شهرستان اراک از برگزاری کارگاههای آموزشی و همایشهای مختلف پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی در خبر داد و گفت: انتظار می‌رود خانواده‌ها نیز در رابطه با آسیبهای اجتماعی هوشیاری لازم را داشته باشند و فرزندان خود را از آفتهای آسیبهای اجتماعی دور نگه دارند.

وی افزود: سازمان بهزیستی با استفاده از برنامه‌های فرهنگی و پیشگیرانه از ورود افراد مستعد به آسیب جلوگیری کرده و کسانی که به هر دلیلی دچار آسیب شده‌اند را توانمند می‌سازد تا از این طریق از چرخه حمایتی سازمان خارج شوند و جامعه هدف تحت پوشش آن، هر چه بیشتر کوچک و وکوچک‌تر گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات