کارشناس مواد مخدر

آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین مسئله حوزه بانوان است

کارشناس مواد مخدر با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی مهم‌ترین مسئله حوزه بانوان است، گفت: مهار آسیب‌های حوزه زنان باید به‌عنوان یک مسئله اولویت‌دار مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۳۵
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ابرهیم عباسی ظهر امروز در جلسه امور بانوان که در فرمانداری اراک برگزار شد آسیب‌های اجتماعی را مهم‌ترین دغدغه جوامع امروزی دانست و گفت: مهم‌ترین دغدغه امروز جامعه آسیب‌های اجتماعی و گسترش آن‌هاست که آسیب‌های حوزه زنان به‌سبب نقش محوری زن در هدایت‌گری و همین‌طور تربیت خانواده که تاثیر به‌سزایی در تربیت نسلی سالم دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: مهار آسیب‌های حوزه زنان باید به‌عنوان یک مسئله اولویت‌دار مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: افزایش آسیب‌های اجتماعی سلامت جامعه را به خطر انداخته و ارزش‌های والای انسانی را به تنزل کشانده است که در این راستا باید ظرفیت موجود برای برطرف کردن این معضل و مسائل ناشی از آن به شایستگی به کار گرفته شود.

کارشناس مواد مخدر اراک تصریح کرد: اهمیت این موضوع به‌قدری است که آسیب‌های اجتماعی به‌عنوان یک تهدید بزرگ در سراسر کشور مطرح شده و همت مسئولان را می‌طلبد که با هوشیاری وارد میدان شوند و در راستای کاهش این معضل بکوشند.

عباسی بیان کرد: دستیابی به رشد و توسعه تنها با رشد اقتصادی مبتنی بر سلامت جامعه حاصل می‌شود که محور توسعه و رشد، انسان فهیم و کارآمدی است که دارای تعهد و مسئولیت‌پذیری باشد.

تصویب طرح توانمندی بانوان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

وی بااشاره به طرح توانمندی زنان استان گفت: این طرح با هدف آموزش به زنان و جلوگیری از آسیب اجتماعی برای همه گروه ها و با بودجه 80 میلیون تومان در نظرگرفته شده و در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. همچنین امیدوریم با اجریی شدن این طرح حدود دو دصد از از آسیب اعتیاد زنان را کاهش دهیم.

وی گفت: در گذشته مواد مخدر مصرفی از نوع سنتی بود که این مواد ظاهر مصرف کننده را خیلی سریعتر تغییر می داد و پس از مصرف بدن مصرف کننده سست می شد و نمی توانست فعال باشد بنابراین جامعه اطراف خیلی سریع متوجه مصرف فرد معتاد می‌شدند.

کارشناس مواد مخدر با اشاره به اینکه گروهی از زنان فریب فرهنگی به سراغشان می آید گفت: گروهی دیگر از زنان فریب های فرهنگی به سراغشان می ‌ید و با برنامه های ماهواره در بحث های زیبایی و لاغری داروهایی را مصرف می کنند که حاوی مواد متا آمفتامین و شیشه است که پس از استفاده یک دوره کوتاه مدت خانم‌ها به سوی اینگونه مسائل و اعتیاد روی می آورند.

عباسی خاطرنشان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد نیازمند برخی آموزش‌های هدفمند و تاثیرگذار است که دادگستری استان با همکاری دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اقدامات لازم و هدفمند را پیش‌بینی کرده و انتظار می‌رود دستگاههای اجرایی در این زمینه کوتاهی نکنند.

وی ادامه داد: 100 نفر از معتادین زن تزریقی هستند که اگر به زودی با آنها برخورد نکنیم و درمان نشوند قطعا دچار بیماری های عفونی می شوند و امکان انتقال بیماری را افزایش می دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار