صالحی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
شبکه‌های اجتماعی بهشت افرادی است که دچار اختلال شخصیت ‌خودشیفتگی هستند.
کد خبر: ۸۸۳۴۵۲۲
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶
دکتر جلال صالحی استاد دانشگاه و روان شناس در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به وضعیت امروز فضای مجازی کشور گفت: شبکه‌های اجتماعی، با اختیاراتی مانند ایجاد محیطی شخصی، انتخاب دوستان، آزادی در بیان نظرات و مخالفت با نظرات دیگران و ... که به فرد می‌دهد؛ حسی از کنترل شخصی و اراده‌ فردی را به کاربر خود منتقل می‌کنند. این آزادی عمل و حس کنترل، یکی از اصلی‌ترین دلایل گرایش افراد به‌خصوص جوانان به شبکه‌های اجتماعی است.
 
وی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی مجازی پدیده‌ای جدید و نوظهور هستند که قابلیت‌های مکرر و بعضاً پرهیجان را به کاربران خود می‌دهد، افزود:در واقع افراد ضعیف در اجتماع در هنگام ارتباط آنلاین احساس راحتی و غرور بیشتری می‌کنند برای ارضای حس خودنمایی و خود شیفتگی، بیشتر به سمت شبکه‌های اجتماعی می‌روند. 
 
این روان شناس یاد اور شد: شبکه‌های اجتماعی بهشت افرادی است که دچار اختلال شخصیت ‌خودشیفتگی هستند یا میل زیاد به محبوبیت حتی مجازی دارند؛ زیرا این دسته از کار بران قادر هستند بدون داشتن روابط دوستانه‌ واقعی، تعداد زیادی رابطه‌ موهوم و تخیلی داشته باشند و به قولی دنبال کننده و لایک جمع کنند، بنابراین شبکه‌های اجتماعی مجازی توهم محبوییت را صرفاً براساس کمیت تعداد دوستان برای فرد به وجود می‌آورد.
 
 
ارسال نظرات