خبرهای داغ:
کارشناس فضای مجازی گفت: جنگ نرم، امروزه یکی از کارآمدترین و کم هزینه ترین و درعین حال خطرناک ترین انواع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است چراکه می توان با کمترین هزینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.
کد خبر: ۸۸۳۴۳۷۷
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷

مجید ارتقایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی اظهار داشت: موضوع شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مسئله‌ای است که ماهیتش درست درک نشده است.

وی افزود: هر کسی در فضای مجازی در وبلاگ، سایت یا گروهی که تشکیل می‌دهد، می‌تواند دنیای خود را خلق کند و آنچه را دوست دارد را در آنجا بیاورد و چیزهایی که دوست ندارد را حذف کند.

این کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه ما در خودسازی، راهی جز بسیجی‌شدن نداریم، افزود: فضای مجازی در کنار فواید گسترده‌ای که دارد آسیب‌هایی نیز دارد، بنابراین باید طوری از این فضا استفاده کنیم تا با کمترین آسیب، بیشترین فایده را ببریم.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن بیان داشت: جنگ نرم را مي‌توان اینگونه تعریف کرد،اقدامات نرم رواني و تبليغاتی رسانه‌هاكه جامعه هدف را بدون درگيري و استفاده از زور به شكست وا مي دارد.

ارتقایی با بیان اینکه فضای مجازی آخر ندارد و بايد از فرصت‌هایی که در اختیار می‌گذارد حداکثر استفاده را بکنیم، ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند «در فضای مجازی اگر آدم درست وارد بشود، خوب است. اما اگر برود غرق بشود نه خوب نیست. جای خطرناکی است. خیلی باید آدم مراقب باشد.

وی یادآور شد: جنگ نرم، امروزه یکی از کارآمدترین و کم هزینه ترین و درعین حال خطرناک ترین انواع جنگ علیه امنیت ملی یک کشور است چراکه می توان با کمترین هزینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به جامعه در فضای مجازی گفت: باید مراقب دشمن بود چراکه جامعه و نسل جوان ما را مورد هدف قرار گرفته و نباید اجازه داد به هدفی که می خواهد دست یابد.

وی با بیان اینکه در زندگی باید از شهدا الگو بگیریم، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت شهدای بزرگوار در این بود که این افراد به‌طور جدی وارد امور دنیا شده بودند اما دل به دنیا ندادند و ما نیز باید ادامه‌دهنده راه آنان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات