خبرهای داغ:
امام جمعه سربیشه گفت: در مبارزه با فساد چه اقدام و عملی انجام شده که به مردم ارائه کنند ، ما شاهد این هستیم که آنهایی که ثروتمندند روز به روز ثروتمند تر می شوند ، مسئولین کلان ما در قوای سه گانه موظفند دارائی خود را به قوه قضائیه اعلام کنند .
کد خبر: ۸۸۳۴۳۳۲
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سنجری در جمع مردم سربیشه با بیان اینکه ما سال اقتصاد مقاومتی را پشت سر گذاشته ایم به فرمایشات رهبری اشاره کرد و گفت: مردم گلایه هایی دارند ، مسئولین به گلایه های مردم توجه کنند ، هر دولتی که سر کار باشد باید به گلایه های مردم توجه کند.

وی افزود : سیاسی هم نیستیم به این معنا که سیاست زده باشیم مثل برخی ها که می گویند ما این طرفی و یا آن طرفی هستیم ، فرمایشات رهبری مطالبات مردمی را بیان می کنیم،مسئولین از بیت المال حقوق می گیرند ، حقوقشان را باید حلال کنند ، ما به دنبال حلال کردن حقوق مسئولین هستیم.

امام جمعه شهرستان سربیشه با بیان اینکه چند سوال مهم از مسئولین داریمکه در فرمایشات متعدد رهبری نیز مطرح شده است ، گفت : در مبارزه با فساد چه اقدام و عملی انجام شده که به مردم ارائه کنند ، ما شاهد این هستیم که آنهایی که ثروتمندند روز به روز ثروتمند تر می شوند ، مسئولین کلان ما در قوای سه گانه موظفند دارائی خود را به قوه قضائیه اعلام کنند .

وی افزود : در بحث اقتصاد مقاومتی چه اقدامی انجام شده است ، گاهی وقتها گفته می شود اقدامی انجام نشده برخی ها ناراحت می شوند ، باید ببینیم این اقدامات چه تاثیری به حال مردم داشته ، اقتصاد مقاومتی اتکاء به توان و نیروی داخل است ، آیا این اتفاق افتاده؟؟؟ وزیر ما می رود پشت تریبون و می گوید ما باید برای فلان کار خود مدیر وارد کنیم ، و یا توافق نامه هایی بعد از برجام داشتیم که در آن توافق نامه ورود گوجه را امضاء کردیم .

خطیب جمعه سربیشه با اشاره به نزدیکی ایام عید گفت : با هر خرید کالای خارجی مطمئن باشیم که یکی از فرزندان ما از کار بیکار می شود.

وی با اشاره به رکودی که فعلا در بازار این شهر است گفت : برخی از بازاریان ما از این وضعیت مستاصل شده اند ، معنا ندارد ما برای خرید اجناس به شهری دیگر مراجعه کنیم ، گلایه های بازاریان ما جدی است ، در این قسمت دولت باید جوابگو باشد.

وی خاطر نشان کرد : شما کلان کشور را در نظر بگیرد وقتی سرمایه دار ما می رود در چین سرمایه گذاری می کند و از آنجا می خواهد کالا وارد کند چه اتفاقی می افتد .

امام جمعه شهرستان سربیشه با بیان اینکه در بحث مقابله با نفوذ چه اقداماتی شده است گفت : مسئله نفوذ اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی موضوعی حساس است ، برخی از افراد در لباس های مختلف می آیند در داخل کشور کارهایی انجام می دهند ، مسئولان ما باید رصد کنند البته که دستگاههای امنیتی ما در موضوع مقابله نفوذ و دستگیری افراد کارهای خوبی را انجام داده اند .

حجت الاسلام سنجری همچنین به اصل 44 قانون اساسی و اینکه سرنوشت آن به کجا رسید نیز اشاره داشت و گفت : تصدی گری دولت قرار بود به حداقل ممکن برسد ، اما ما امروز شاهد این هستیم که ادارات دولتی کار خود را واگذار کردند به شرکتها خصوصی ، اما شرکتهای خصوصی هم گاهی اوقات کار مردم را به خوبی انجام نمی دهند ، کیسه دوخته اند برای جیب مردم . و خاطر نشان کرد در بحث اصل 44 هم این دولت و هم دولت گذشته به مردم بگویند چه کارهایی انجام داده اند.

خطیب جمعه سربیشه به خرید هواپیما نیز اشاره کرد و گفت ما با خرید هواپیما مشکلی نداریم ، هرچند پول ما هم نمی رسد به سوار شدن به هواپیما ، ولی مسئولین هم در بحث ناوگان حمل و نقل و جاده های مرگ که در استان ما وجود دارد نیز کار کنند و خاطر نشان کرد : ما یک استان محروم هستیم میلیاردها توماندر این استان هزینه شود باز هم کم است.

حجت الاسلام سنجری با بیان اینکه آیاگره زدن همه امورات به برجام امر معقولی است گفت : رئیس جمهور محترم هفته گذشته گفتند که تقریبا ً تمام مسائلی که در برجام توافق شده انجام شده ، این ادعای بزرگی است ما هم خوشحالیم اگر این اتفاق افتاده باشد، اما مردم ما می خواهند آن چیز که در مذاکرات می بینند به سر سفره آنها بیاید .

خطیب جمعه سربیشه با بیان اینکه دولتمردان برای مهار آسیبهای اجتماعی چه کاری انجام داده اند گفت : حاشیه شهر سربیشه را دریابید ، این خوب نیست که در یک شهر کوچک چند شهرک درست کنیم ، مردم را خوب و خراب کنیم ، مردم ما مردمی متدین هستند ، مشاوران به مسئولانی که از جاهای مختلف در استان ما مسئولیت گرفته اند برسانند که گاهی ممکن است در برخی از برنامه ریزی های خود اشتباهاتی بکنند .

امام جمعه شهرستان سربیشه با بیان اینکه برای مهار بیکاری و رکود در جامعه چه اتفاقی افتاده است گفت : خیلی از جوانان ما بیکار هستند، فردا دیر است ، بدانند آقایان که برقراری و امنیت شغلی یکی از وظایف دولت است .

وی با بیان اینکه در شهرستان ما افرادی محروم هستند که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند و خاطر نشان کرد : در بحث یارانه ها قرار بود یارانه ثروتمندان حذف شود ولی این اتفاق نیفتاده است .

خطیب جمعه سربیشه به مفهوم انقلابی گری در فرمایش رهبری نیز اشاره ای داشت و گفت : مبارزه با فساد ، تبعیض و اشرافی گری از معیارهای اصلی انقلابی گری می باشد و گفت : امروز باید به جد بگوییم که برخی از افراد فکر می کنند ما انقلاب کرده ایم برای رفاه آنها ، سهم خواهی می کنند ، فلانی ذخیره انقلاب است .

سنجری افزود : پاسخ به مشکلات مردم ، مردم ما گلایه دارند ، دستوری که استاندار در بدو ورد داد هنوز روی زمین مانده است ، برخی از آقایان قرار بود رفت و آمد نکنند ، نیروها در خود شهر بمانند.

وی خاطر نشان کرد : نیرویی که 8 ساعت در شهرستان است برای 16 ساعت مردم نمی تواند تصمیم بگیرد ، در ساعات اداری خیلی از مسائل و مشکلات را نمی توان حل کرد ، تا در بین مردم نبود نمی شود مشکلات را حل کرد .

امام جمعه شهرستان سربیشه با بیان اینکه گاهی به انقلابیون افراطی گفته می شود گفت : ما افراطی نسبت به عملکرد ضد انقلاب ها و برخی از کسانی که آنها را یاری می کنند هستیم ولی نسبت به مسائل کشورمان هیچ وقت افراطی عمل نمی کنیم .

خطیب جمعه سربیشه به هنجار شکنی جدید در استان که در روز شهادت حضرت فاطمه یک گروه کویر نوردی مختلط در کویر سرایان اقدام به کف و سوت زدن کردند نیز اشاره ای داشت و گفت : چشم مسئولین روشن ! آیا خود مسئولین نیز حاضرند که فرزندان آنها اقدام به چنین کارهایی بکنند .

وی همچنین با بیان اینکه برخی شبهه ایجاد کردند که آقایان ائمه جمعه چرا دارید آبروی مومن می برید ، چرا نسبت به سخنان استاندار موضع گیری کرده اید گفت : مسئول ما اولتدین خود را ثابت کند ،ما در جلسه دی ماه 95 تمامی ائمه جمعه جمع شدیم و از آقای استاندار دعوت کردیم ، حاضر نشد ، به هیچ عنوان به تذکرات ما ترتیب اثر داده نشد .

خطیب جمعه سربیشه با بیان اینکه برخی از افراد می گویند این بحثها را کش ندهید گفت : دو قطبی آقایان دارند درست می کنند ، ما به هیچ عنوان دنبال دوقطبی در جامعه نیستیم ، اما اگر یک قطبی به دنبال رقص زن و مرد باشد قطعا با آن قطب مخالفت می کنیم ، نگاه کنند یک قطب نماینده رهبری است ، آقای استاندار باید جواب نماینده ولی فقیه را بدهد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها