خبرهای داغ:
حجت الاسلام رفیعی گفت: از رهبری پرسیدم آیا ممکن است صفت الشهیده به معنای گواه باشد، ایشان فرمودند به هیچ عنوان چنین چیزی نیست، چرا که واژه الشهید در روایات معصومین(ع) کسی است که به شهادت رسیده باشد.
کد خبر: ۸۸۳۴۳۲۶
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
 حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی شب گذشته که در خیمه فاطمی واقع در خیابان جی برگزار شد، گفت: بزرگ ترین انحراف اعتقادی وارد شده به دین، بعد از رحلت پیامبر(ص) اتفاق افتاد.

وی در ابتدا با بیان این که همه ادیان الهی با انحراف مواجه شدند ولی بزرگ ترین انحراف دامن گیر دین اسلام شد، افزود: انحراف تعیین خلیفه بعد از پیامبر(ص) از سوی مردم، انحراف بسیار بزرگی است که اکثر مسلمانان دنیا طرفدار آن هستند.

حجت الاسلام رفیعی با توجه به منقولات تاریخی، بیان کرد: کتاب کافی از مرحوم کلینی یکی از معتبرترین کتاب های شیعی است که حدود 1200 سال پیش به نگارش درآمده است؛ مرحوم کلینی در کتاب خود روایتی را از امام کاظم(ع) نقل می کنند که ایشان حضرت زهرا(س) را با عبارت، انّ صِدّیقَةُ الشَهیدَة خطاب کرده اند ولی مسأله شهادت حضرت زهرا(س) از جانب مسلمانان طرفدار خلفا به سخره گرفته می شود.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: بنده خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و از ایشان پرسیدم آیا ممکن است با استناد به این که در قرآن صفت الشهیدة به معنای گواه است، منظور امام کاظم(ع) از به کار بردن صفت الشهیدة برای حضرت زهرا(س) همین معنای قرآنی باشد، ایشان فرمودند به هیچ عنوان چنین چیزی نیست، چرا که واژه الشهید در روایات معصومین(ع) در معنای فردی است که به شهادت رسیده باشد و امیرالمؤمنین(ع) حضرت حمزه(ع) را در کتاب نهج البلاغه سید الشهداء خطاب کرده اند، سپس مقام معظم رهبری خطاب به بنده فرمودند، آقای رفیعی مادر ما را شهید کردند.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با مضحک خواندن برخی نظرات راجع به نوع رحلت حضرت زهرا(س)، بیان کرد: برخی می گویند حضرت زهرا(س) به سبب وجود یک عارضه کبدی رحلت فرمودند که این نظر و نظرات مشابهش واقعاً مضحک و خنده دار است.

خطیب توانا با استناد به منقولات تاریخی خاطرنشان کرد: در اواخر قرن چهارم پادشاهی به نام ملک شاه سلجوقی که وزیری به نام خواجه نظام الملک داشت بر یکی از ممالک عرب حکومت می کرد؛ ملک شاه سلجوقی تصمیم گرفت که علمای شیعه را به ضیافتی دعوت کند، خواجه نظام الملک وقتی از تصمیم شاه با خبر شد، خدمت ملک شاه آمد و گفت، چرا این کفار را به ضیافت دعوت کرده اید، ملک شاه سلجوقی با تعجب پرسید، مگر در میان مسلمانان نیز کافری وجود دارد، خواجه نظام الملک پاسخ داد، آری شیعیان به سبب این که به صحابه پیامبر(ص) لعن می فرستند، کافر هستند؛ خواجه نظام الملک ضیافت را برگزار کرد و به یکی از علمای شیعه گفت، این وزیر من به دلیل این که شیعیان صحابه پیامبر(ص) را لعن می کنند، شما را کافر می داند.

وی در ادامه داستان گفت: آن عالم شیعی به ملک شاه گفت، این جا مکان مناسبی برای مباحثه نیست، اجازه دهید در مکان مناسب و وقت مناسب جلسه ای بگذاریم و حق را معلوم کنیم؛ جلسه ای برگزار شد؛ آن عالم شیعی خطاب به خواجه نظام الملک گفت، اولین کسی که صبّ و لعن به صحابه را آغاز کرد، معاویه بود، پس چرا او را قبول دارید، خواجه نظام الملک پاسخی نداد، سپس آن عالم شیعی گفت، خداوند در قرآن افرادی که پیامبر(ص) و مؤمنان را اذیت کنند، مورد لعن خودش قرار داده است، آن قدر مباحثه کردند تا بالاخره خواجه نظام الملک به دین تشیع گروید؛ نام کتابی که 900 سال پیش در تشریح جلسات خواجه نظام الملک و آن عالم شیعی گردآوری شده و واقعاً قابل استفاده است، کنفراس بغداد است.

حجت الاسلام رفیعی با معرفی کتاب دیگری به نام المراجعات، اظهار کرد: افراد زیادی با خواندن این کتاب به مکتب تشیع گرایش پیدا کرده اند؛ معرفی دین تشیع به دیگران با فحش دادن و لعن کردن اشتباه است و نتیجه عکس می دهد؛ با فحش و لعن نمی شود کسی را به دین جذب کرد.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان این که دین همه مردم از ابتدای تولد تا سن بلوغ، دین تقلیدی است، اذعان کرد: در همه ادیان دین فرزندان تا سن بلوغ تقلیدی است؛ بنده خودم در کشورهای مختلف شاهد بوده ام که مسیحیان، دست فرزندانشان را می گیرند و به کلیسا می آورند؛ نمی دانم چرا برخی از جوانان شیعه به تقلیدی بودن دینشان اعتراض دارند، چندی پیش در دانشگاه شریف به دانشجویان گفتم که دین تقلیدی خودتان عمل کنید ولی راجع به تمام ابعاد اعتقادی مکتب تشیع تحقیق داشته باشید.

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه  افزود: انحرافاتی که دامن گیر جوامع می شود پنج دسته است، انحرافات اعتقادی، انحرافات اخلاقی، انحرافات اقتصادی، انحرافات اجتماعی و انحرافات سیاسی مجموعه انحرافاتی است که جوامع را تحت تأثیرات منفی قرار می دهد.

وی تشریح کرد: انحراف اعتقادی همان انحرافی است که قبل از رحلت پیامبر(ص) برنامه ریزی شد و بعد از رحلت ایشان عملیاتی شد و به سبب آن یکی از مهم ترین ارکان دین یعنی امامت نادیده گرفته شد؛ نمونه بارز انحراف اخلاقی در قوم لوط وجود داشت که زن و مرد در مکان هایی با یکدیگر مختلط بودند و هر کس به دنبال ارضاء کردن لذائذ خودش از راه های حرام بود؛ قوم حضرت شعیب(ع) به انحراف اقتصادی دچار شد و مردمش آلوده به رباخواری و رشوه گرفتن شده بودند.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: انحراف اجتماعی یعنی فرد شرابخواری همچون ولید، امیرالمؤمنین جامعه مسلمانان باشد و امام باقر(ع) در تنگنا و محاصره باشند؛ انحراف سیاسی یعنی افراد ظالم بر جامعه حکومت کنند و افراد صالح خانه نشین شوند.

وی اظهار کرد: رایج شدن بی بند و باری در کشور نتیجه یک انحراف اخلاقی است؛ برای درمان انحرافات اخلاقی بنده 20 راهکار دارم که عملیاتی کردن این راهکارها با همت مسؤولان سبب ریشه کن شدن انحرافات اخلاقی جامعه می شود.  

حجت الاسلام رفیعی امر به معروف و نهی از منکر لسانی را بسیار مؤثر دانست و گفت: بنده به رئیس نیروی انتظامی گفتم که باید برای ریشه کن کردن بی بند و باری در جامعه از تذکر لسانی استفاده کنند؛ حضرت زهرا(س) یکه و تنها در میدان مبارزه با کفر ایستادند و روشنگری کردند، اگر سیره زندگی حضرت زهرا(س) در مبارزه با کفر سکوت بود، یک نفر شیعه وجود نداشت؛ امام خمینی(ره) نیز با وجود این که در اوایل از طرف حوزه علمیه قم حمایت نمی شدند سخنانشان را بیان کردند و آن قدر ایستادگی کردند تا انقلاب به پیروزی رسید./منبع:خبرگزار رسا
ارسال نظرات