خبرهای داغ:
با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج)؛

صبحگاه مشترک دانش آموزان دختر به یاد شهیده رقیه رضایی

صبحگاه مشترک دانش آموزان دختر به یاد شهیده رقیه رضایی با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) در گلزار شهدای قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۴۲۹۰
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر (عج) قزوین صبح امروز(یکشنبه) در صبحگاه مشترک دانش آموزان دختر به یاد معلمه شهید رقیه رضایی در گلزار شهدای قزوین اظهار کرد: یکی از امتیازات بانوان پیشتاز بودن آنها در عرصه های توحیدی و در طول حرکت زندگی هستند.

وی ادامه داد: حضور فعال بانوان در نهضت های توحیدی بسیار تاثیر گذار بوده است، مادر حضرت موسی و خواهر ایشان در تربیت او تلاش های بسیاری کردند و حضرت آسیه در کاخ فرعون و در نزد او مبارزه علیه کفر انجام داد و در بین زنان عالم الگو قرار گرفت.

وی توضیح دد: همسر حضرت ابراهیم علیه کفر زمان خود مبارزه کرد و حضرت هاجر به جایگاهی رسی که اموروز در کنار کعبه برخی اعمال حج به نام او انجام می گیرد که این خود ارزش والای جایگاه و اقدام او را نشان می دهد.

این مقام مسئول اذعان کرد: در تاریخ اسلام هم شهدای زن سربلند زیادی داریم و در عین حال در شرایط سخت در محاصره اقتصادی حضرت خدیجه را می بینیم که در کنار پیامبر می ایستد.

معبودی با اشاره به جایگاه درخشان حضرت زهرا در بین زنان عالم گفت: بانو فاطمه زهرا(س) علاوه بر اینکه به عنوان دخت نبی برای همه الگو بودند اقدامات ایشان به عنوان همسر حجت خداوند بسیار قابل توجه است که می بینیم برای همه نسل ها پیام و درس دارد.

وی تبیین کرد: انسانیت و کمال را می توان در بانوان دید، همان طور که این دو خصلت را در زینب کبری به عنوان بانوی صبر در برابر مصائب عظیم و پیام رسان کربلا می بینیم، اقدامی که د کل تاریخ خلقت مثال زدنی است.

معبودی با اشاره به ویژگی های شهیده رقیه رضایی تصریح کرد: این شهیده بزرگوار نیز در برابر کفر و شرک ایستادند و غیورانه جان خود را فدا کردند، ایشان می تواننند الگو قرار بگیرند چرا که هم مدرس بودند و هم در زمان ویژه ایی حین انجام مناسک حج به مقام رفیع شهادت رسیدند.

وی ابراز کرد: زنان زیادی جان خود را فدای انقلاب نموده اند و امروز شما میراث دار همین بانوان هستید، امید است که بتوانیم امانت دار باشیم و وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهیم تا بتوانیم به سر منزل مقصود برسیم.

مسئول نماندگی ولی فقیه سپاه حضرت صاحب الامر (عج) متذکر شد: زمانی که الگوی خود را این شهدا قرار می دهیم می توانیم به سربلندی و منزلت دست یابیم .

وی بیان کرد: زنان جلوه جبروت خداوند هستند اگر در جایگاه خود نقش ایفا کنند، امروز باید بااین شهدا عهدی تازه ببندیم تا بتوانیم ان شا الله زینب وار راه آنان را ادامه دهیم.

1004/ت30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار