سردار سلیمانی تأکید کرد:مداحی باید بر بستر روایت و در مسیر توسعه انقلاب باشد. اگر مداحی تعلق به انقلاب نداشته باشد، قسم می‌خورم که این مداحی قابل قبول نیست. اگر تعلق خاطر به نظام نداشته باشیم، می‌خواهیم کدام حسین (ع) را تبلیغ کنیم؟ حسین و فاطمه علیهما السلام برای این حکومت شهید شدند و خداوند با همان خون‌ها این انقلاب را به ما رسانده است.
کد خبر: ۸۸۳۴۲۸۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان، " سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته  در گردهمایی مداحان کرمان گفت: مداحی، اساس غلیان احساسات شیعه است و در واقع اشعار و متونی که مداحان می‌خوانند، از دل و زبان تک‌تک محبان اهل بیت (ع) است.
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد:  شاید از همه کارهایی که در اسلام اعم از تفسیر، منبر و … انجام می‌شود، یکی از مردمی‌ترین، وسیع‌ترین و فراگیرترین کانون‌ها، کانون‌های مداحی است.
سردار سلیمانی با بیان اینکه خوشبختانه هر روز این جمع وسیع‌تر و صداهای با معنویت‌تر و منطبق با موضوع بیشتر می‌شود، تصریح کرد: هیئتی‌ها در دوره غربت زمان طاغوت هیئت‌داری کردند و از سه چهار هیئت آن زمان در کرمان اکنون صدها هیئت داریم که اتفاق ارزنده و مبارکی است و این اتفاق مبارک بر اثر انقلاب به دست آمده است.
وی اظهار کرد: این جمع یکی از ثمره‌های انقلاب است و نیروهای ارزشمندی برای دین و تبلیغ دین تربیت شده‌اند.
سردار سلیمانی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که باید هدف گذاری برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، باید تربیت جامعه مداحی نیز در این سطح صورت بگیرد که افتخار بزرگی برای تشیع در دنیا ایجاد می‌کند و علم بلندی است و اتهامات ناجوانمردانه‌ای که به دلیل عدم حکومت شیعه به شیعه زدند را پاسخ می‌دهد و توسعه ایجاد می‌کند.
وی افزود: وقتی یک جوان و نوجوان گرایش به مداحی پیدا می‌کند، علاوه بر جامعه، ابتدا خانواده خود را منقلب می‌کند.
سردار سلیمانی تصریح کرد: پیشکسوتان باید بال باز کنند و این جامعه را گسترش دهند. بر این مبنا باید تکایای ما مرکز تربیت مداحی شود و باید دنبال پرورش مداحان برویم.
وی بیان کرد: برای ترویج معنویت و توسعه فرهنگی اجتماعی جامعه ما، مداحی جزو ارزان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه‌هاست و باید این جامعه را توسعه و پرورش بدهیم و این صدای خدادادی است که در این جهت به کار گرفته می‌شود و مایه افتخار است.
فرمانده نیروی قدس سپاه  در ادامه یاد آور شد:مداحان  قبل از مداحی و بعد از آن، حس مداحی را در خود حفظ کنند و اول حالت حزن، خود مداح را متاثر کند زیرا در غیر این صورت نمی‌تواند اثربخشی لازم را داشته باشد.
سردار سلیمانی گفت: مداحی باید بر بستر روایت و در مسیر توسعه انقلاب باشد. اگر مداحی تعلق به انقلاب نداشته باشد، قسم می‌خورم که این مداحی قابل قبول نیست. اگر تعلق خاطر به نظام نداشته باشیم، می‌خواهیم کدام حسین (ع) را تبلیغ کنیم؟ حسین و فاطمه علیهما السلام برای این حکومت شهید شدند و خداوند با همان خون‌ها این انقلاب را به ما رسانده است.
وی تاکید کرد: مدافع انقلاب همان مدافع حسین (ع) است و انقلابی‌گری، حسینی‌گری و فاطمه‌گری است و مجزا از آن نیست.
 
انتهای پیام/م
FacebookTwitterTelegramGoogle+
 برچسب هااخبار مرتبططرز تهیه قاتق گوشت کرمانیطرز تهیه انواع سبزه عید به زبان سادهماشینی که صدای محسن چاوشی را تولید می‌کند!ایجاد۵۵۰۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد در راستای تحقق شعار سالصادرات محصولات کشاورزی از جنوب به افغانستان انجام می‌شود دیدگاهها
شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

ارسال نظرات