رئیس مجلس با اشاره به تغییر مصوبه مجلس درباره سقف حقوق مدیران گفت:معلوم شد ابهامی وجود دارد، ما در صدر ماده برای حقوق‌های مدیران سقف گذاشتیم و در ذیل آن، برای مدیران چیز دیگری در نظر گرفتیم.
کد خبر: ۸۸۳۴۲۱۸
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در تذکری خطاب به لاریجانی گفت: از بعدازظهر دیروز همزمان با سخنرانی هیجان‌انگیز شما، بارها اسم خود را در لیست تذکرات ثبت کردم، اما جنابعالی و هیأت رئیسه توجه نکردید.

وی ضمن تشکر از نمایندگان به خاطر اصلاح ماده‌ای از لایحه برنامه در خصوص حقوق‌های نجومی گفت: هجمه ناجوانمردانه علیه مجلس را محکوم و از بیانات ریاست مجلس در جلسه دیروز تشکر می‌کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس خطاب به لاریجانی اظهار داشت: کار شما منطبق بر آئین‌نامه نبود و اقدام شما برای اصلاح این ماده، خلاف آئین‌نامه مجلس بود.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: آئین‌نامه دقیقاً رعایت شده و زمانی که طرحی بین مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، یعنی هنوز در دستور کار مجلس است و طبق آئین‌نامه اگر مسئله‌ای فوری و فوتی باشد، می‌توان در حین بررسی بودجه، آن را بررسی کرد.

وی ادامه داد: این مسئله داشت تبعات جبران‌ناپذیری در افکار عمومی ایجاد می‌کرد و ابهام داشت.

لاریجانی با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در انعکاس اقدام دیروز مجلس گفت: برخی رسانه‌ها، رادیو و تلویزیون، موضوع را طور دیگری منعکس کردند؛ انگار مجلس نظر قبلی خود را عوض کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عده‌ای در کشور جنجال درست کردند که مجلس می‌خواهد حقوق‌های نجومی را قانونی کند در حالی که مجلس می‌خواست جلوی حقوق‌های نجومی را بگیرد؛ اما شورای نگهبان ایراد گرفت و ما مجبور به اصلاح شدیم.

وی خطاب به تابش گفت: اگر شما راه‌حل دیگری دارید، ارائه دهید؛ اگر این کار انجام نمی‌شد، باید به خاطر مسائل خلاف واقع برخی رسانه‌ها بمباران می‌شدیم.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس حرف خود را پس نگرفت، برخی جرأت ندارند به شورای نگهبان چیزی بگویند؛ چون صلاحیتشان مشکل پیدا می‌کند.

در ادامه محمود صادقی عضو دیگر فراکسیون امید نیز ضمن تقدیر از اقدام لاریجانی برای اصلاح این ماده، گفت: این اقدام برخلاف آئین‌نامه انجام شده است و از لاریجانی خواست ماده‌ آئین‌نامه‌ای که بر اساس آن جلسه دیروز را اداره کرد، اعلام کند.

به گزارش مهر، در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: من نباید بگویم طبق کدام ماده مجلس را اداره کرده‌ام؛ نماینده‌ای که تذکر می‌دهد باید بگوید طبق چه ماده‌ای از آئین‌نامه، خلافی رخ داده است.

وی ادامه داد: ما از مجلس رأی گرفتیم و بر اساس آن، بررسی بودجه را متوقف کرده و برنامه را بررسی کرده‌ایم.

لاریجانی تصریح کرد: معلوم شد ابهامی وجود دارد، ما در صدر ماده برای حقوق‌های مقامات و مدیران سقف گذاشتیم و در ذیل آن، برای مدیران چیز دیگری در نظر گرفته شد.

ارسال نظرات