مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه 12 «نوروزگاه» در استان مرکزی پذیرای مسافران نوروزی گفت: نوروزگاه علاوه بر استقبال از نوروز، زنده‌کننده بسیاری از سنت‌ها و مراسم‌های بومی استان‌ خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۳۴۰۴۷
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدمحمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان در ارائه گزارش درخصوص بسته اجرایی قوی به منظور جذب گردشگری در ایام نوروز گفت: ستاد خدمات سفر در تمام طول سال برای مناسبت‌ها برنامه‌ریزی انجام می‌دهد که در ایام نوروز این مسئله ویژه‌تر دیده شده است.

وی افزود: پنجمین جلسه ستاد خدمات سفر در استان تشکیل شده است و بنا داریم تفاوت‌هایی در برنامه‌های اجرایی امسال داشته باشیم که در این زمینه اولین موضوع بحث نوروزگاه‌های موجود در سطح استان است و 12 نقطه در نظر گرفته شده‌اند.

حسینی ادامه داد: در این نوروزگاه‌ها اقدامات و برنامه‌های متعددی را در حوزه محلی و توسعه پایگاه سنتی و محلی، بازارچه‌های سنتی و دستی و ایجاد نشاط و شادی با برگزاری برنامه‌ها و موسیقی‌های محلی شاهد خواهیم بود.

دبیر ستاد سفرهای استان مرکزی تصریح کرد: قزل‌پارک، شهابیه خمین، روستای دودهک دلیجان، غار نخجیر، مسجد جامع ساوه، زرندیه میدان ورودی شهر مامونیه، راهجرد، پلیس‌راه توره، سرچشمه محلات، آبگرم محلات، روستای هستیجان و بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره) 12 نوروزگاه استان هستند.

وی افزود: هشت کمیته برای خدمات رسانی و اقدامات شایسته برای گردشگران در طول مسیرهای مواصلاتی استان و در مراکز شهرهای استان شکل گرفته است که شامل کمیته ارزیابی عملکرد با مسئولیت مدیریت بحران استان، کمیته حمل و نقل و ترافیک، کمیته انتظامی و امنیت، کمیته امداد و نجات، کمیته بهداشت و درمان، کمیته اسکان و رفاه، کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات و کمیته تنظیم بازار هستند.

حسینی با تاکید بر اینکه مسئولیت هریک از کمیته‌ها با یک دستگاه است، گفت: 60 دستگاه اجرایی عضو این کمیته‌ها هستند و فرمانداران در شهرستان‌ها به‌عنوان روسای شهرستانی در شهرستان مسئولیت ستاد را برعهده دارند و تاکنون جلساتی را در سطح شهرستان‌ها برگزار کرده‌اند و ابزار و الزامات و تجهیزات و... توسط سازمان‌ها و ارگان‌هایی که می‌بایست از 25 بهمن تا 18 فروردین‌ماه خدمات رسانی کنند محیا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: اپلیکیشنی طراحی شده که مسافران به محض ورود به محدوده استان با ارسال پیامک از مکان‌های دیدنی و گردشگری استان، معرفی هتل‌ها، مراکز درمانی، اطلاعات مربوط به راه‌ها، هواشناسی، خدمات خودرو ... مطلع می‌شوند.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در این ستاد پیش‌بینی شده شامل برنامه تحویل سال، استقبال از مسافران، مانور مشترک کشوری در محل نیروی انتظامی در 25 اسفند، برنامه ریزی درخصوص طرح «همیار گردشگر» که با هماهنگی میراث‌فرهنگی و آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات