امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود خطاب به دولتمردان و قوای سه گانه و مسئولان گفت : دولتمردان ، قوای سه گانه و مسئولان باید در سال اقدام و عمل و اقتصاد مقاومتی همه مسائل را خوب ارزیابی کنند و در بخش هایی کهضعف های جدی وجود دارد آن را جبران نمایند.
کد خبر: ۸۸۳۳۹۹۳
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،به نقل از میبد آدینه؛امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به پیروزی های موثر و چشمگیر جبهه مقاومت در سال 95 گفتند : علیرغم همه هجمه هایی که علیه جبهه بین الملل اسلامی و مقاومت بود ، شاخ های فتنه و دست نشانده های اسرائیل و امریکا در حلب سوریه و موصل عراق شکسته شد .
حضرت آیت الله اعرافی فلسطین را زخم کهنه امت اسلام عنوان کردند و افزودند : غصه های زیادی در یمن ، بحرین و در فلسطین وجود دارد که اینها دردهای کهنه امت اسلام است .
خطیب جمعه میبد با اشاره به طرح ها و نقشه های شوم اسرائیل و امریکا در منطقه تصریح کردند : اخیرا اسنادی از آنها منتشر شده است که داعش را بسازند ، تکفیری ها را رشد دهند و این فتنه ها و جنگ های داخلی را در جهان اسلام برانگیزند تا اسرائیل در حاشیه امن قرار بگیرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند : ترامپ رئیس جمهور جدید امریکا که قرار بود نگاهش به مسائل داخلی کشور باشد ، باز هم راه پیشنیان ستم کار خود را دنبال می کند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه این راه در تحلیل ایران راه بدی است که دنبال می کند تصریح کردند : نتیجه این راه ، تفرق امت اسلام ، همبستگی با ارتجاع عرب ، تقویت اسرائیل و آل سعود است ، تا منطقه در این آتش ها بسوزد.
ایشان اظهار داشتند : امریکا و اسرائیل بدانند که بالای دست آنها دست خداست و در برابر اراده اهریمنی و شیطانی آنها اراده سپاه و بسیج و مقاومت اسلامی و همه جبهه مقاومت اسلامی است و به فضل خدا این دست الهی بر آن دست شیطانی و اهریمنی غالب خواهد شد.
*
تصویب مصوبه اخیر مجلس در افزایش حقوق مسئولان در این شرایط نادرست است
امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود خطاب به دولتمردان و قوای سه گانه و مسئولان گفتند : دولتمردان ، قوای سه گانه و مسئولان باید در سال اقدام و عمل و اقتصاد مقاومتی همه مسائل را خوب ارزیابی کنند و در بخش هایی کهضعف های جدی وجود دارد آن را جبران نمایند.
آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه مجلس ، دولت و مسئولان در قبال مردم باید حس مسئولیت داشته باشند گفتند : برخی از کارها قابل قبول نیست ، در مواردی درست پی گیری و سنجیده اقدام نمی شود و گاهی اقداماتی انجام می شود که شایسته نیست.
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تصویب حقوق 24 میلیون تومانی به مسئولان یادآور شدند : من تمام ابعاد مصوبه مجلس را نمی دانم ، ولی در این حقوق ها ارقام بالایی را حتی قانونی کردند که در این شرایط که در جامعه ما کارگران بیکار شدند ، صنایع ما دچار تعطیلی است و در عدم حمایت درست از بانک ها وجود دارد ، این مصوبه چیز نادرستی است.
ایشان با تاکید بر اینکه این مسائل را نباید جناحی کرد اظهار داشتند : باید همه خودمان را مسئول بدانیم .
*
دشمنان می خواهند ما را در اقتصاد زمین گیر کنند
خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند : اینکه رهبری روی حقوق های نجومی و اختلاس ، فساد اقتصادی ، عدم پیگری درست و کامل اقتصاد مقاومتی نهیب می زنند و تذکر می دهند به این معنی است که اینها مسائل اساسی کشور است در حالی کهحقوق های نجومی به خوبی در دستگاههای اجرایی و قضایی دنبال نشد.
مدیر حوزه های علمیه میبد افزودند : امروز طراحی هایی که در غرب برای ما شده است این است که در اقتصاد ما را زمین گیر کنند بنابراین نباید این مسائل را با انتخابات گره بزنیم بلکه باید به داد مردم رسید و به نیازهایشان توجه کرد .
*
قدردانی از حضور چشمگیر مردم در تشیع پیکر شهید گمنام
امام جمعه میبد با قدردانی از همه علاقمندان به ارزش های والای اسلام و انقلاب و عاشقان مقام شهادت در تشیع باشکوه پیکر شهید گمنام در شهرستان میبد گفتند :تصاویر و گزارش ها نشان می دهند حضور مردم علاقه مند و مومن و فداکار در تشیع پیکر گمنام که در پیش خدا نام آور است بسیار باشکوه و قابل تمجید بوده است.
حضرت آیت الله اعرافی گفتند : آفرین باید گفت بر شما مردم عزیز و شریفی که از زن و مردم و کوچک و بزرگ اصناف و طبقات گوناگون در تشیع جنازه شهید گمنام شرکت کردید ، چرا که شما این معرفت را داشتید که کشور، نظام ، انقلاب ، عزت و عظمت ما مرحون آن جوانان غیوری است که در آن روزگار سخت ، سینه سپر کردند و جان بر کف نهادند و از این کشور و ارزشهای الهی دفاع کردند .
*
دعوت از عموم مردم در پنجمین یادواره شهدا در مصلی
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در پنجمین یاواره سرداران و 500 شهید شهرستان میبد که در روز پنج شنبه آینده در مصلی آیت الله اعرافی برگزار می شود ، افزودند : امیدواریم جوانان ، زنان و مردان و طبقات و اصناف و روحانیت و دانشجو و آموزش و پرورش ، همت کنند در این یادواره شهرستان شرکت کنند و حضور چشمگیر حماسی و افتخارآفرین داشته باشید.
ایشان از همه کسانی که در برگزاری یادواره ، از بسیج و سپاه و نهادها و مردم و جوانانی که شب و روزشان را بی مزد برای پاسداشت خون شهدا و احیا نام بلند آنها صرف می کنند تشکر کردند و افزودند : همین شور فاطمی و عشق حسینی ، حماسه عاشورایی و دلهای خدایی و قدم های نورانی همه جمع شوند همانطور که در تشیع جنازه شهید افتخار آفریدند ، در ایام فاطمیه شور نشان دادید ، در پنج شنبه آینده هم شاهد یک حماسه و شکوه دیگری باشیم .
مدیر حوزه های عملیه کشور خاطرنشان کردند : تشیع جنازه شهید گمنام و حضور در پنجمین یادواره ، مثل شور فاطمی و عشق حسینی ، فرهنگ جامعه را الهی و آسمانی می کند و اگر از اینها دور شویم در فتنه ها و مشکلات می افتیم.
*
خدمات کمیته امداد به محرومین قابل ستایش است
آیت الله اعرافی باگرامی داشته فرارسیدن هفته نیکوکاری هم گفتند : این مراسم در نیمه دوم اسفندماه همزمان با سالگرد تاسیس کمیته امداد برگزار می شود .
امام جمعه میبد با اشاره به خدمات فراوان این نهاد انقلابی به نیازمندان و محرومان و زنان بی سرپرست و ایتام و دانش آموزان و دانشجویان گفتند : این خدمات قابل ستایش است و در کنار این نهاد موسسات خیریه و بهزیستی هم فعالیت خوبی دارند .
ایشان تصریح کردند : در پایان سال همه باید همکاری کنیم برای اینکه فقیر و نیازمندی بدون کمک باقی نماند.
رئیس جامعه المصطفی العاملیه گفتند : شهری که صنعت و سرمایه و افراد متمکن دارد ، وجود یک فقیر هم عذابش مال همه ماهاست .
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، عدم فساد و تباهی ، فقر و ناداری و گرسنگی ، تاخیر در ازدواج و عقب ماندن از تحصیل را از شاخص های شهر اسلامی برشمردند و اظهار داشتند : اگر خللی و ضعفی در این راستا باشد اول مسئولین بعد صاحبان سرمایه و مکنت و بعد همه جامعه در قبال آن مسئولند.
مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم در برابر فقر و ناداری بایستیم افزودند : اونی که خمس و زکاتش و مالیات و عوارض را طبق قوانین می دهد و آنهایی که بعد از واجباتشان در این کارهای خیر عمومی و تعاون اجتماعی شرکت می کنند اجر و پاداش شان نزد خدا محفوظ است .
ایشان خاطرنشان کردند : مسئولین ادارات و نهادها در این ایام باقی مانده از سال باید خودشان را ارزیابی کنند و اگر کارهایی باقی مانده است انجام دهند و ضعف های را جبران و برنامه ریزی درست برای سال بعد داشته باشند.
امام جمعه میبد با اشاره به این که سال جاری از نظر آمار و ارقام در مقوله تلفات جانی و خسارت های مالی حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است گفت : متاسفانه بخش زیادی از این تلفات و خسارات به راکبان موتورسیکلت در سنین پایین است که باید با رعایت قوانیم و ایجاد زیرساخت های لازم در خیابان ، خط کشی در معابر از سوی شهرداری و نیروی انتظامی پیشگیر شود .
*
حفظ منابع طبیعی و محیط زیست وظیفه ملی است
آیت الله اعرافی هفته درختکاری و منابع طبیعی را هم گرامی داشتند و با تاکید بر حفظ منابع طبیعی و مصرف بهینه آب و توسعه فضای سبز گفتند : همه ما باید مصرف درست آب ، حفظ منابع طبیعی ، محیط زیست توسعه درخت کاری با روش آبیاری درست را وظیفه اسلامی ، اخلاقی ، انقلابی و ملی خود بدانیم.
ایشان افزودند : پیامبر گرامی اسلام می فرمایند : " اگر قیامت برپاشد و علائم قیامت معلوم شد ؛ اگر می توانید یک درخت بکارید و اگر درخت باثمر کاشتی صدقه جاریه است " بنابراین امروز حفظ منابع طبیعی ، محیط زیست ، باغات ، وظیفه ماست که درهفته درختکاری و منابع طبیعی باید توجه داشت.

ارسال نظرات