مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری در گفتگو با «بسیج»:
احمدرضا بسیج گفت: متاسفانه ساختار فیلم ها در تلویزیون و سینما به نوعی ساختار شکنی و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز است. فیلم های هدفمند کمتر مشاهده می شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۹۷۱
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
فیلم سازان با نمایش ناهنجاری ها ساختارشکنی نکنند
احمدرضا بسیج مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از ترویج سیگار کشیدن و پوشش های نامناسب و خشونت و کلمات زشت در فیلم ها گفت: به طور مشخص هیچ چیزی در نظام هستی نیست که تاثیرگذار نباشد مخصوصا صنعت هایی که انسان پدید می آورد و نوع پوشش و آرایش و لباس افراد به هر حال تاثیر مثبت و منفی خود را دارد.

وی افزود: هر چیزی از جنبه اخلاقی مشمول حسن و قبح می شود در این میان اثر خوب و بد مربوط به سبک زندگی و اندیشه و روح و روان انسانهاست و فیلم و کتاب و دیگر مسائل در سبک زندگی افراد تاثیر ویژه ای می گذارد.

مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری تصریح کرد: افراد اگر از بهره اندیشه ای کمتری برخوردار باشند این تاثیرگذاری در آنها بیشتر است. در هر جای دنیا فیلمی ساخته می شود فرهنگی در آن ترویج می شود هر چقدر ناهنجاری ها در فیلم بیشتر باشد اثرات منفی آن بر جامعه بالاتر می رود.

وی عنوان کرد: متاسفانه ساختار فیلم ها در تلویزیون و سینما به نوعی ساختار شکنی و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز است. فیلم های هدفمند کمتر مشاهده می شود و برعکس فیلم هایی داریم که بیشتر خط شکن بوده و حرمت ها را از بین می برند.

مسئول بسیج اساتید چهار محال و بختیاری اظهار داشت: با فیلم های سراسر خشونت و نشان دادن تلخی ها و آرایش و لباس های نامناسب و سیگار کشیدن و استفاده از کلمات زشت نمی توان به بهانه بیان معضلات کاری از پیش برد و این روش غلط است که بعضی از فیلم سازان در پیش گرفته اند و نتیجه معکوس می دهد. متاسفانه بعضی از فیلم سازان به بحث های جامعه شناسی و روانشاسی عمیق نشده ورود نمی کنند و فقط با نشان دادن زشتیها و سیاهی ها معضلات را بیشتر می کنند.

ارسال نظرات