محققان بر اساس بررسی‌های خود اعلام کردند تعداد مرگ و میرهای سالانه ناشی از سقوط نارگیل نسبت به مرگ‌های ثبت شده بر اثر حمله کوسه 15 برابر بیشتر است.
کد خبر: ۸۸۳۳۸۶۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سقوط نارگیل از روی درخت سالانه جان 150 نفر را در جهان می‌گیرد که این رقم نسبت به تعداد مرگ‌ و میرهای ناشی از حمله کوسه به انسان 15 برابر بیشتر است.

«جرج برگِس» مدیر مرکز بین‌المللی مطالعه حمله کوسه در دانشگاه فلوریدا بر اساس بررسی‌های جدید خود اعلام کرد: «واقعیت این است که نارگیل حتی از کوسه ماهی هم برای جان انسان خطرناک‌تر است. در لیست خطرناک‌ترین اتفاقات بالقوه برای انسان، کوسه نسبت به نارگیل در رتبه پایین‌تری قرار گرفته است».

 

برگِس طی صحبت‌های خود در کنفرانس «برنامه ملی کالج دریایی گرانت» وابسته به سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) لیست خطرناک‌ترین اتفاقات طبیعی برای جان انسان را منتشر کرد و در میان آن توضیح داد که با چه روش‌های می‌توان نگرانی در مورد هر یک از اتفاقات مذکور را کم کرد.

بر اساس بررسی‌های او همکارانش مشخص شد موارد زیر بیش از حمله کوسه می‌توانند جان انسان را تهدید کند: سقوط چراغ راهنمایی در خیابان، سقوط نارگیل از روی درخت، نیش پشه‌های خطرناک، شرکت در دوره‌های آموزشی فوتبال، مشروبات الکلی، مسافرت، مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز، حمله گاو، توفان، حمله زنبور، سرمای بیش از اندازه هوا، سقوط نردبان، سوختگی ناشی از ریختن آب جوش، سقوط قندیل‌های یخی، رعد و برق، و برقراری تماس با عروس دریایی سمی.

ارسال نظرات