نتیجه 50 سال بهره‌برداری تجاری از جنگل، از بین رفتن جنگل‌های هیرگانی مازندران بود در حالی که نگاه طرح‌های جنگل‌داری باید احیاء، حفاظت و توسعه باشد.
کد خبر: ۸۸۳۳۷۸۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج  مازندران، علی‌محمد شاعری در مراسم روز درختکاری با بیان اینکه دنیا و اقلیم دستخوش تغییر شده و خشکسالی کشور ما را تهدید می‌کند، اظهار کرد: ریزگردها 24 استان کشور را تهدید جدی کرده است و مقام معظم رهبری عمق نگرانی خود را از وضعیت خوزستان اعلام کرده است.

وی افزود: شاهد افزایش دما و کاهش بارندگی هستیم و طبیعت و محیط‌زیست دچار نوسان و تلاطم شده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت زیستی جزء لاینفک امنیت ملی است و کشوری که امنیت زیستی نداشته باشد نمی‌تواند به امنیت پایدار برسد، تصریح کرد: در استفاده نابجا از طبیعت دچار بحران شدیم و بحران آب و محیط‌زیست مهم‌ترین بحران‌های اصلی ایران است.

این مسؤول اظهار کرد: همه مسؤولان وظیفه دارند به درخت و منابع طبیعی پیرامون خود احترام بگذارند تا سالم زندگی کنیم.

شاعری ادامه داد: مجلس دهم به مباحث منابع طبیعی توجه ویژه‌ای دارد و با توجه به نگاه رهبری به این بخش، تصمیمات مهمی گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه 50 سال بهره‌برداری تجاری از جنگل، از بین رفتن جنگل‌ها بود در حالی که نگاه طرح‌های جنگل‌داری باید احیاء، حفاظت و توسعه باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سال 97 طرح‌های جنگل‌داری با هدف بهره‌برداری صنعتی از چوب جنگل ممنوع می‌شود.

شاعری با بیان اینکه طرح‌های گردشگری باید جایگزین طرح‌های بهره‌برداری از جنگل‌ها شود و زراعت چوب مورد حمایت جدی قرار گیرد، گفت: با واردات چوب نیاز به این کالا را برطرف کنیم و از جنگل‌ها بهره‌برداری نکنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها