کد خبر: ۸۸۳۳۷۱۱
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
،معاون اول رئیس جمهور دربدو ورود به استان کهگیلویه و بویراحمد در کهگیلویه وبویراحمد مستعد در زمینه های مختلففرودگاه شهر یاسوج با اعلام این خبر گفت: کهگیلویه و بویراحمد استانی مهم در زمینه های نفت و گاز است چرا که دومین تولیدکننده نفت و گاز در کشور است و سهم بسیار مهمی در تامین نفت و گاز کشور دارد.
اسحاق جهانگیری کشاورزی،گردشگری و منابع آبی بالا را از دیگر ظرفیتهای مهم این استان برشمرد و افزود:کهگیلویه و بویراحمد به علت داشتن این توانمندیها و واقع شدن در مجاورت استانهای مهم صنعتی و پرجمعیت کشور از جمله فارس،اصفهان،خوزستان و بوشهر فرصت بسیار مناسبی برای توسعه این استان ایجاد کرده که امیدواریم در این سفر با مشورت و همکاری با مسئولان استان موانع و مشکلاتی که پیش روی توسعه استان است برداریم و به روند رو به رشد و توسعه آن کمک کنیم.
جهانگیری گفت:این استان به لحاظ داشتن پتانسیلهای بالا می تواند کانون توسعه ایران باشد.
وی افتتاح چندین طرح صنعتی،پیگیری برنامه های اقتصاد مقاومتی ،حضور در جلسه شورای اداری استان با حضور فعالان اقتصادی و مسئولان استان را از مهمترین برنامه های خود در این سفر اعلام کرد. 
جهانگیری یکی از سیاستها و اولویتهای کاری دولت تدبیر و امید را اجرا و پیگیری برنامه های اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندیهای داخلی کشور برشمرد و افزود :امسال 120 برنامه در این حوزه به عنوان اولویتهای کاری در کشور تهیه شده که تاکنون بخش زیادی از این برنامه ها از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت:در حوزه کشاورزی برای کمک به امنیت غذایی کشور و نفت و گاز به ویژه در میادین مشترک پارس جنوبی و غرب کارون ،دستاوردهای خوبی حاصل شد.
وی راه اندازی 12 کارخانه مهم پتروشیمی با ظرفیت تولید 9 میلیون تن محصول جدید،فعال کردن 7 هزار و 500 واحد صنعتی در کشور،پرداخت تسهیلات به 22 هزار واحد صنعتی به مبلغ بیش از 15 هزار میلیارد تومان ،تکمیل 5 هزار واحد صنعتی نیمه تمام با پیشرفت کاری بیش از 60 درصد،پیشرفت در حوزه های منابع آبی و برقی را از دیگر دستاوردهای حاصل شده از اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور اعلام کرد.
جهانگیری از افزایش 33 درصدی وزنی صادرات محصولات غیرنفتی کشور در 11 ماهه سال جاری خبر داد و افزود: رشد اقتصادی کشور در 9 ماهه امسال 7 و 2 دهم درصد بوده است. 
وی همچنین از افزایش 9 درصدی رشد اقتصادی کشور در پائیز امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: این رشد اقتصادی بدون احتساب نفت 5 درصد است.
وی با بیان اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی در سال آینده همچنان ادامه خواهد یافت افزود:به زودی برنامه های حوزه اقتصادی مقاومتی برای سال 1396 را اعلام می کنیم.
آقای جهانگیری به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ساعاتی پیش وارد استان شد.
معاون اول رئیس جمهور و هیئت همراه در بدو ورود در فرودگاه یاسوج با استقبال استاندار،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان استان وارد استان شدند.

ارسال نظرات