نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

وزیر اقتصاد تخلف میلیاردی کرده است/ مجلس دهم بیش از حد با روحانی مدارا می‌کند

موسوی لارگانی گفت: اینکه مدیران ماهیانه تا سقف 24 میلیون تومان حقوق بگیرند، عادلانه نیست و با بیانات رهبری نیز مغایرت دارد.
کد خبر: ۸۸۳۳۷۱۰
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص حقوق مدیران، ابراز داشت: مصوبه‌ای که مجلس داشت درپی ایرادی بود که شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با قانون خدمات کشوری و قوانین بالا دستی به مصوبه قبلی گرفته بودند.

وی افزود: بنده شخصاً با این مصوبه مجلس صد درصد مخالف هستم چراکه تصمیم اکثریت نمایندگان با فرمایشات مقام معظم رهبری مغایرت کامل دارد، رهبر انقلاب پیش‌تر فرموده بودند: «این حقوق‌های نجومی نا عادلانه و ظالمانه است.»

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس دهم مصوبه مجلس را ناعادلانه دانست و عنوان کرد: نمایندگان باید بر مصوبه قبلی‌شان پافشاری می‌کردند، البته اکنون نیز برای اصلاح قانون دیر نیست و نباید اجازه دهیم تا مدیران ماهیانه 24 میلیون تومان حقوق بگیرند.

وی با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه «تا می‌خواهیم کاری انجام دهیم مجلس ما را به سوال و استیضاح تهدید می‌کند»، توضیح داد: مجلس دهم و حتی مجلس نهم که مدتی با دولت یازدهم هم دوره بود نهایت همکاری و تعامل را با کابینه روحانی داشته است، بنده حاضرم در مورد ادعاهای دکتر طیب نیا با ایشان از طریق رسانه‌ها مناظره داشته باشم و ثابت کنم که مجلس بیشترین مدارا را با دولت یازدهم داشته است.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه مجلس دهم درحوزه‌ی نظارت بر اعمال دولت کم‌کاری کرده است، خاطرنشان ساخت: تاز مانیکه وزرا کاری خلاف قانون انجام ندهند ما حق نداریم از آن‌ها سوال کنیم و یا برای استیضاح به مجلس بکشانیم.

وی اضافه کرد: علی‌رغم تمام همکاری‌ها و تعامل‌ها متأسفانه دولت سیاه نمایی می‌کند و مدعی است که مجلس نمی‌گذارد دولت مسیر خود را طی نماید، در ثانی وظیفه ذاتی مجلس در قانون اساسی مشخص شده که شامل وضع قانون و نظارت بر حسن اجرای آن‌هاست.

موسوی لارگانی با اشاره به برخی تخلفات وزیر اقتصاد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 160 نماینده در نامه‌ای از طیب‌نیا خواسته‌اند تا توضیح دهد که چرا آزمایشگاه مکانیک آب و خاک را با قیمت بسیار پائین و به بهانه خصوصی سازی می‌خواهد بفروشد؟

وی متذکر شد: در بررسی‌های کارشناسی مشخص شده است که ارزش واقعی این آزمایشگاه 1500 میلیارد تومان است اما عده‌ای می‌خواهند آن را به قیمت 650 میلیارد تومان بفروشند، آیا این تخلف نیست؟

منبع: دانا
ارسال نظرات