از تکذیب فحاشی در مقابل دوربین تا عذرخواهی وزیر بهداشت
حال در میان تکذیب‌ها و تایید ها و انتقاد‌هایی که شده، یک نکته مهم باقی می ماند که محور همه این ماجراهاست و ان مردم است.
کد خبر: ۸۸۳۳۶۸۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، 2 وزیر یک کشور آسیای شرقی در مقابل رسانه‌ها به فحاشی به یک دیگر پرداختند، نمایندگان مجلس یک کشور اروپایی در صحن مجلس دعوایشان شد و کار به کتک کاری کشید، نمایندگان مجلس اوکراین با مشت از خجالت یکدیگر در آمدند و....

این ها و خبرهایی از این دست همه تیتر ها و اتفاقاتی است که شاید تا امروز آن را تنها در اخبار و در ارتباط با کشور‌های دیگر شنیده بودید، کشورهایی که فرهنگشان با آداب ایرانی و اسلامی ما کیلومتر‌ها فاصله دارد و همیشه بعید می‌دانستید که چنین رفتاری از یک مسئول در کشور خودمان آن هم در مقابل چشم ده‌ها نفر و با حضور تمام رسانه‌ها با جسارت تمام صورت بگیرید.

اما روز پنج شنبه در جریان بازدید سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مرکز اورژانس شهرستان بدره شماری از مردم حاضر در محل نسبت به کمبود امکانات پزشکی و درمانی در شهرستان به وزیر بهداشت گلایه کردند.

در این بین یکی از مسئولان دولتی در شهرستان سخنان مردم را تأیید کرده که با اعتراض شدید وزیر بهداشت مواجه می‌شود و سخنان تندی از سوی وزیر در حضور مردم عنوان می‌شود، به‌طوری که در پاسخ به این فرد می‌گوید، «خیلی غلط کردی بی‌شعور! اگر من بگذارم یک روز دیگر اینجا کار کنی!»

این خبر به سرعت در فضای مجازی منتشر و دست به دست شد.  که در آن بد رفتاری وزیر بهداشت به وضوح مشخص بود.

تکذیب عجولانه و زودهنگام معاون یا مشاور وزیر!

عباس زارع نژاد مشاور وزیر و مسئول روابط عمومی وزارت بهداشت نخستین مقام وزارت بهداشت بود که در این باره واکنش نشان داد و سریعا دست به تکذیب زد و کلا ماجرا را از اساس یک شیطنت و بازی رسانه ای دانست. البته این تکذیبیه آن‌چان به سرعت منتشر می‌شود که مشاور وزیر بهداشت در آن به معاون وزیر ارتقا داده می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در گفت و گو با یکی از رسانه‌ها گفت:« خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر درگیری لفظی وزیر بهداشت با فرماندار شهرستان بدره در خصوص امکانات درمانی طی بازدید از اورژانس این شهرستان صحت ندارد.

این خبر صرفا یک شیطنت رسانه ای بوده و در این سفر گفت و گویی میان وزیر بهداشت که تولیت سلامت جامعه را بر عهده دارد و فرماندار بدره ایلام در خصوص سطح بندی و بکارگیری نیروهای متخصص که نه تنها در بدره ایلام بلکه در کلیه سفرها به آن توجه ویژه و اساسی دارد، صورت گرفت.»

 

فیلم منتشر شده هم دروغ است! 

تنها دقایقی پس از این تکذیبیه فیلم فحاشی وزیر بهداشت به نمایندگان حاضر در محل به سرعت منتشر شد و تمام فضای مجازی را گرفت؛ فیلمی که در آن بد رفتاری وزیر بهداشت به وضوح مشخص بود. وزیر بهداشت که همیشه بیشتر رسانه‌ها را با خود همراه و از پوشش لحظه به لحظه اتفاقات سفرهای استانیش استفاده می‌کند، اینبار در دام همان رسانه ها افتاد و حضور رسانه‌ها در جایی که نباید البته، به ضررش تمام شد. اینبار خبری از جراحی چشم محرومان و سر زدن به مستضعفان و عکس یادگاری با محرومان نبود، این‌بار نه قیچی در کار بود نه روبان قرمز رنگی که پاره شود و نه بخشی و نه تختی که افتتاح شود. این بار آن روی سکه بود، فحاشی وزیر بهداشت به یک منتقد! آن هم در مقابل چشمان بیدار رسانه و اتفاقی که نباید می‌افتاد و دیگر چاره‌ای برایش نیست. مردم دیدند آنچه را که نباید.

البته این اتفاق با واکنش هایی از سوی شخصیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز همراه شد. واکنش های مردم نیز با مراجعه به صفحه مجازی وزیر بهداشت بالا گرفت. مردم ایلام در صدر این اعتراضات از توهین و بیشعور خواندن یکی از مقامات دلسوز محلی ناراحت بودند و خواستار عذرخواهی وزیر بهداشت شدند.

بسیاری از مراجعه کنندگان به صفحه وزیر بهداشت با هشتک #ما_بیشعور_نیستیم به ادبیات وی اعتراض داشتند، برخی نیز این نوع صحبت را در دولت عادی می‌دانستند و نوشته بودند:« وقتی رئیس دولت منتقدان با الفاظ ناشایست خطاب می‌کند دیگر انتظاری از وزیر کابینه نداریم.» عده ای نیز این موضوع را با شکست طرح تحول گره زده بودند می‌گفتند:« وزارت بهداشت به خاطر شکست طرح تحول هیچ انتقادی را قبول نمی‌کند و می‌خواهد این شکست در سکوت بماند.» برخی هم نوشتند:« امپراطوری رسانه‌ای وزارت بهداشت بالاخره شکست خورد و واقعیت ماجرا فاش شد.»

عذرخواهی وزیر بهداشت

صبح دیروز اما عباس زارع‌ نژاد مشاور وزیر و رییس روابط عمومی وزارت بهداشت بر خلاف تکذیبیه قبلی درباره صحبت‌های وزیر بهداشت و دعوای وی با فرماندار بدره گفت: وزیر بهداشت صبح امروز پیش از ترک استان ایلام ، در تماس تلفنی با فرماندار بدره از او بابت اتفاقات رخ داده عذرخواهی و دلجویی کرد و فرماندار بدره نیز ضمن ابراز ارادت به دولت و دکتر هاشمی وزیر بهداشت از اتفاقات پیش آمده عذرخواهی کرد.

البته در این فایل صوتی که منتشر شد نیز ابهام بسیاری وجود دارد، اینکه فرماندار پس از سلام کردن میرود سر اصل مطلب و به گونه‌ای نمایشی عذرخواهی را شروع می‌کند و وزیر بهداشت با دیالوگی مشخص گفت‌وگویی طراحی شده را ادامه می‌دهد.

قضاوت مردم مهم است

حال در میان تکذیب‌ها و تایید ها و انتقاد‌هایی که شده، یک نکته مهم باقی می ماند که محور همه این ماجراهاست و ان مردم است، جای خالی «م ر د م» در معادلات سیاسی و بازی‌های رسانه‌ای و انتخاباتی دولت‌مردان کجاست؟ آن‌کسی که از این کمبودها در فشار است مردمند و آنکه باید به او پرداخته شود مردم. حالا هم قضاوت با مردم است که آیا می‌پذیرند که یک وزیر کابینه دولت به نماینده آنها توهین کند و بعد عذرخواهی و.... یا نه.

ارسال نظرات