گاز به شهر زاهدان رسید اما به دلیل عدم تکمیل خطوط لوله گازرسانی در شهر زاهدان، گاز به زاهدانی‌ها نرسید.
کد خبر: ۸۸۳۳۶۷۶
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  استان سیستان‌وبلوچستان تا سال 93 تنها استان کشور بود که از نعمت گاز بی بهره بود و این مساله به لحاظ اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی را برای مردم این استان به وجود آورده بود. در سال 93 با گازرسانی به ایرانشهر، 7 هزار مشترک خانگی، یک نیروگاه و یک جایگاه CNG در استان سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره مند شدند اما باقی استان بی بهره از نعمت گاز باقی ماند. بعد از سالها تأخیر در گازرسانی به سیستان و بلوچستان، مقرر شده بود در نیمه نخست سال 95 گاز به دومین شهر این استان یعنی شهر زاهدان برسد اما این مهم باز هم محقق نشد و به تأخیر افتاد؛ تا اینکه این امر چهار روز پیش (10 اسفند 95) با حضور رئیس جمهور محقق شد و روشن شدن شعله گاز در میدان گاز شهر زاهدان از تکمیل خط لوله 262 کیلومتری ایرانشهر - زاهدان حکایت داشت.

با تکمیل احداث این خط لوله و رسیدن گاز به شهر زاهدان، برنامه ریزی شده بود تا 110 هزار خانواده زاهدانی از نعمت گاز بهره مند شوند اما با توجه به پیشرفت فیزیکی ساخت خط لوله در شهر زاهدان این هدفگذاری نیز محقق نشد و در واقع گاز به شهر زاهدان رسید اما به دلیل عدم تکمیل خطوط لوله گازرسانی در شهر زاهدان، گاز به زاهدانی‌ها نرسید. از اینرو مقرر شد تا پایان امسال تنها 5 هزار خانواده زاهدانی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند و برای برخورداری تمامی 110 هزار خانواده زاهدانی، برنامه ای چهار ساله تا پایان سال 1399 مدون شده است.

«محمد حسن طهرانی» مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان در این خصوص جزئیات این برنامه گفت: تعداد 5 هزار مشترک در سال 95، تعداد 30 هزار مشترک در سال 96، تعداد 30 هزار مشترک در سال 97، تعداد 25 هزار مشترک در سال 98 و در نهایت 20 هزار مشترک در سال 99 در سطح شهرستان زاهدان از اشتراک گاز بهره‌مند می‌شوند.

ارسال نظرات