مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرم دره:

جشن نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ نوعدوستی برگزارمی شود

جشن نیکوکاری با هدف ایجاد همبستگی اجتماعی، ترویج فرهنگ نوعدوستی و جمع آوری کمکهای مردمی برای رسیدگی به خانواده های تحت پوشش درروزهای پایانی سال برگزارمی شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۵۶۴
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خرم دره پیش از خطبه های نماز جمعه این شهرستان به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد و تبیین اقدامات انجام‌شده در این شهرستان در حوزه کارکردی امداد پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر خرم دره در جمع نماز گذاران سخنرانی کرد.

ابوالفضل احمدی با اشاره به 14 اسفند سالروز تأسیس این نهاد مقدس گفت: کمیته امداد بر اساس اندیشه‌های امام راحل 22 روز پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و باهدف کمک به نیازمندان با ماهیت مردمی و نهادی تأسیس گردید و در این مدت خدمات قابل‌توجهی را با حمایت‌های مردمی به نیازمندان ارائه کرده است .

وی با اشاره به دومرحله‌ای بودن برگزاری جشن نیکوکاری امسال ادامه داد: مرحله دوم این جشن در روزهای 18 اسفند در سطح مدارس ، 19 اسفند در سطح معابر و 20 اسفند در مصلی های نماز جمعه و با شعار بهار همدلی ، شکوه مهربانی ، جشن نیکوکاری در 63 پایگاه و با همکاری نیروی مقاومت بسیج ، صداوسیما و آموزش‌وپرورش در سطح شهرستان برگزار می‌گردد.

ابوالفضل احمدی با دعوت همگانی از مردم برای شرکت در این جشن ، حضور باشکوه مردم در این مراسم ملی و مذهبی را موجب افزایش توان امداد در رسیدگی به جامعه هدف خود دانست و تصریح نمود: هدف از برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای پایانی سال ایجاد همبستگی‌های اجتماعی ، توسعه فرهنگ نوع‌دوستی و جذب کمک‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به خانواده‌های تحت پوشش این نهاد است که امیدواریم با دستان یاریگر مردم خیر شهرستان آغاز سال متفاوتی را برای نیازمندان رقم بزنیم.

وی آمار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان را قریب به یک هزار و 500خانواده با جمعیت بیش از 2هزار و 700 نفر اعلام کرد و گفت : خدمات مختلفی در طول سال با بهره‌گیری از کمک‌های مردمی و هم‌افزایی آن با اعتبارات دولتی و بر اساس نوع نیاز برای این خانواده‌ها در بخش‌های مختلف ازجمله تأمین معیشت ، تأمین هزینه‌های درمانی ، کمک به دانش آموزان و دانشجویان ، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه ، ایجاد اشتغال ، کمک به تأمین مسکن مددجویان ارائه می‌گردد.

احمدی با اشاره به اینکه اعتبارات امداد به‌تنهایی پاسخگوی مشکلات خانواده‌های نیازمند نیست گفت : حضور و مشارکت خیران در برنامه‌های محرومیت‌زدایی کمیته امداد در رفع مشکلات خانواده‌های تحت پوشش بسیار اثربخش و راهگشاست .

وی با اشاره به اینکه آمار کمک‌های جذب‌شده در مرحله اول جشن نیکوکاری در این شهرستان بیش از 650 میلیون ریال است ، اظهار کرد: امیدوار هستیم با نیت و همت بالای خیران و با حضور همه‌جانبه مردم در این جشن در ایام باقیمانده از سال افزایش چشمگیری را در این بخش شاهد باشیم .

گفتنی است در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان حجت‌الاسلام حسینی امام‌جمعه خرم دره ضمن تبریک فرارسیدن سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) بر حضور باشکوه و همه‌جانبه مردم در کمک به نیازمندان در جشن نیکوکاری تأکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار