امام جمعه اردکان:

اقتصاد مقاومتی دوای دردهای کشور است

امام جمعه اردکان با اشاره به رونق بازار در خریدهای آخر سال گفت: اقتصاد مقاومتی دوای دردهای کشور است.
کد خبر: ۸۸۳۳۵۳۶
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری به بیان اهمیت کاشت درخت در دین اسلام پرداخت.

وی گفت: کاشت درخت در دین اسلام در کنار کارهای مهمی مانند تعلیم علم به دیگران و ساخت مسجد قرار گرفته است و این نشان دهنده اهمیت آن است.

امام جمعه اردکان افزود: گاهی تا صحبت از کاشت درخت می شود فورا می گویند صنایع باعث آلودگی شده اند و آنها باید در این زمینه اقدام کنند که در این زمینه هر کسی در حد توان خود باید در این کار همت کند و وظیفه خود را انجام دهد.

وی در ادامه با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با توجه به نزدیکی سال جدید هر کسی می تواند در زمینه انفاق و کمک به نیازمندان کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر با تقدیر از خدمات کمیته امداد برای حمایت از خانواده های نیازمند سیاست این نهاد را تلاش در جهت خودکفایی افراد تحت پوشش آن برشمرد.

وی ضمن بیان اهمیت انفاق و تلاش برای رفع نیازهای دوستان خداوند اظهار داشت: اگر کسی بتواند و مالش را در راه خدا صرف نکند خداوند برای او به گونه ای رقم میزند که همان مال را درراه معصیت وگناهخرج کند و کسی که وقت خود را برای دوستان خدا و ولی خدا صرف نمی کند مجبور می شود وقتش را برای دشمنان خدا صرف کند و کسی که دست بیعت با ولی و رهبر خدایی نمی دهد مجبور می شود با ولی طاغوتی و شیطانی دست بدهد.

امام جمعه اردکان تأکید کرد: کسی که دست در دست امام ندهد مجبور می شود دست در دست شاه و صدام بدهد و کسی که دست در دست رهبری نمی دهد مجبور می شود دست در دست فلان پادشاه شرابخوار به ظاهر مسلمان بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر همچنین از کسانی که در برگزاری مجالس عزاداری فاطمی تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد و افزود: امسال مجالس عزاداری فاطمیه در شهر ما هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی رشد خوبی داشته است.

خطیب جمعه اردکان در پایان با اشاره به رونق بازار در خریدهای آخر سال گفت: در حد توان از کالاهای ایرانی استفاده کنید چرا که دوای دردهای کشور ما اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی صرفه جویی در حد توان و استفاده از کالای ایرانی.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر از عموم مردم بویژه ادارات خواست تا در خریدهای خود از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

وی گفت: استفاده از کالای بومی موجب خودکفایی اقتصاد ما خواهد شد تا محکمتر در برابر استکبار و دنیای ظلم ایستادگی کنیم.

گرامیداشت سالروز شهادت شهید همت و روز بزرگداشت سید جمال الدین اسدآبادی از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها اشاره کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار