حجت السلام احسانی خراسانی :

تبعیت از سیره فاطمی راه و رسم فلاح و رستگاری خواهد بود

مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، با حضور شیفتگان وارادتمندان آن حضرت شب گذشته در حسینیه فاطمیه شهرستان بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۵۲۹
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد ، در این مراسم که با حضور عزاداران فاطمی برگزارشد حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد احسانی خراسانی یکی از روحانیون حوزه علمیه خراسان رضوی در سخنانی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت (ع) را مظهر رحمت خدا خواند و گفت: ائمه اطهار(ع) معدن رحمت الهی هستند و بدون رابطه با این منبع نورانی، رشد و هدایت حاصل نمی‌شود.

سخنران مراسم، با اشاره به اینکه ارتباط با عترت لازمه بهره‌مندی از قرآن کریم است، افزود: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها حلقه وصل امت با نبوت و امامت است و اگر او نبود، بشریت از رحمت پروردگار محروم می‌شد.

حجت الاسلام احسانی خراسانی با اشاره به نامگذاری نام نیک برای فرزندان خود از ائمه معصومین اظهارداشت : نامگذاری اسم فرزندان به نام پیامبران (ص) و ائمه معصومین (ع) باعث ایجاد برکت در خانواده می شود و همچنین نشان دهنده این است که خانواده به بزرگان اسلام و دین وابستگی بسیار زیادی دارد. اگر پدر و مادرها نام فرزندان را به اسم پیامبران (ص) و ائمه معصومین (ع) منور کردند، باید آنها را کتک نزنند و فحاشی و ناسزاگویی نکنند.

وی به خصوصیات زندگی با شرافت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا س اشاره ای داشت و گفت :زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) همواره درس بوده و این بانوی بزرگوار، صاحب سبک و دارای الگو و تفکر بوده است.

این روحانی برجسته ولایتمداری و دین داری حضرت فاطمه زهرا (س) را از دیگر ویژگی های بارز و برجسته این بانوی بزرگوار بیان کرد و گفت: تبعیت از سیره فاطمی راه و رسم فلاح و رستگاری خواهد بود.

در پایان عزاداری وسینه زنی در مدح آن حضرت از دیگر برنامه های این مراسم بود نظیر این مراسم در مساجد جامع وصاحب الزمان عج و بیت الرضای بهاباد نیز برگزار شد.


ارسال نظرات