امام جمعه ایلام گفت: انحلال دانشکده علوم قرانی در نظام جمهوری اسلامی جای سوال دارد.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۸۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: تکرار شعار اینکه برجام مانع از جنگ شد یک ادعای خلاف واقع و توجیه شکست برجام است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: رهبرمعظم انقلاب فرمودند مسؤولین ما می‌گویند اگر برجام نبود حتما جنگ بود این دروغ محض است هدف آنها از مطرح کردن جنگ برای این است که ذهن ما برود به جنگ اما جنگ واقعی چیز دیگری است جنگ واقعی جنگ اقتصادی است، جنگ واقعی تحریم است، جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار و فعالیت و فناوری در داخل کشور است، جنگ واقعی جنگ فرهنگی است.

وی ادامه داد: حالا سؤال این است چرا برخی برخلاف مواضع رهبری اظهارات سؤال برانگیز و گاها در تضاد با فرمایشات رهبر معظم انقلاب از خود نشان می‌دهند و علاوه بر اینها به جای پاسخگویی به منتقدان دلسوز و خیرخواه از ادبیات موهن و خلاف اخلاق هم چون بی‌سواد، بی‌دین، بی‌قانون، حسود، افراطی، کاسب تحریم، بی شناسنامه، مستضعف فکری، تخربگیر و اخیرا هم از کلمه آلزایمر سیاسی استفاده می‌کنند این گونه اظهارات تمسخر به مردم و نادیده گرفتن واقعیات جامعه است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: مسؤولین باید حرمت منتقدان منصف که از آنها برای نظام و انقلاب اسلامی دلسوزترند رعایت کنند حالا که در تحقق شعارها و وعده‌های آنچنانی آن هم پس از شکست برجام ناکام شده‌اند به جای عذرخواهی از مردم و اذعان به رکود اقتصادی، بیکاری جوانان جویای کار و تعطیل شدن بنگاه‌های تولیدات داخلی می‌گویند ما از مردم شرمنده نیستیم و به همه وعده‌های خود عمل کرده‌ایم البته قضاوت نسبت به این اظهارات خلاف واقع بر عهده افکار عمومی جامعه است.

لطفی تصریح کرد: البته میزان تحقق وعده‌های دولت به تشخیص مردم است نه اعلام تریبونی مسؤولان ارشد دولتی، البته با نگاهی گذرا و در عین حال منصفانه به وعده‌های داده شده به چند نمونه اشاره می‌کنیم، وعده برچیده شدن تمام تحریم پس از توافق هسته‌ای و اجرای برجام با توجه به اظهارات برخی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای که کرارا می‌گفتند با کارشکنی آمریکایی‌ها نه تنها تحریم لغو نشد بلکه تحریم‌های جدید نیز اعمال شد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری که این هم وعده داده شده دولت بود که نه تنها برطرف نشد بلکه خیل عظیمی از جوانان تحصیل کرده به لشکر بیکاران کشور اضافه شد، آقایان گفتند آنچنان جیب مردم را از پول و درآمد حاصل از کار و فعالیت پر می‌کنند که آنها از گرفتن یارانه 45 هزارتومانی بی‌نیاز کنیم، در این مسئله قضاوت با مردم است.

وی ادامه داد: آیا اختصاص میلیارد‌ها تومان برای احداث راه آهن فلان استان شمالی به یکی از استان‌های میانی کشور ضروری‌تر است یا تخصیص بودجه برای احداث راه آهن تهران - ایلام که یکی از وعده‌های داده شده دولت در سه سال اخیر است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این یک نوع بی‌عدالتی و تبعیض در اختصاص بودجه به پروژه‌های بسیار ضروری مثل استان محروم ایلام است که هر سال در ایام اربعین میزبان میلیون‌ها زائر اربعین حسینی است، مسؤولان ارشد استان سه سال است پیگیر احداث خط راه آهن هستند و البته این مهم از مطالبات بحق مردم است.

لطفی به هشتم اسفند ماه روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: اصولا یکی از ارکان اصلی در نظام آموزش تعلیم و تربیت دستگاه امور تربیتی است، این که تحقق آموزش صحیح و تاثیرگذار در عرصه تعلیم و تربیت معلمان عالم و دانشمند و انقلابی و مؤمن هستند که در میان همه مؤلفه‌های آموزش تنها عنصری است که هیچ بدیل و شبیهی برای آن وجود ندارد به عبارت روشن تر هیچ چیزی نمی‌تواند جای معلم را در نظام آموزشی را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: سند تحول بنیادین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بلند مدت نظام آموزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب است که تمام فعالیت‌ها و اقدامات آموزش و پرورش را در تمام حوزه‌ها و ابعاد شامل می‌شود.

وی همچنین به هفته منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: حفاظت از طبیعت و جنگل‌ها و منابع طبیعی وظیفه ملی، اسلامی و انقلابی ما است، اصولا طبیعت دارای امکانات بسیاری است که تداوم زندگی بشر و تمام موجودات بر روی زمین وابسته با آن است با توجه به این مسئله که استان ایلام دارای وسیع‌ترین و زیباترین جنگل‌های کشور بلکه عروس زاگرس است همه شهروندان ایلامی باید با احساس وظیفه دینی و انقلابی در حفاظت و حراست جنگل‌ها به ویژه در فصل تابستان نهایت کوشش کنند.

انحلال دانشکده علوم قرانی در نظام حمهوری اسلامی جای سوال دارد/ استاندار مقدمات ادامه تحصیل دانشجویان این دانشکده را فراهم کنند.

امام جمعه ایلام در ادامه سخنان خودپیرامون مشکلات و بحث انحلال دانشکده علوم قرآنی ایلام گفت:این دانشکده در حالی منحل می شود که بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته است در این زمینه نیز پیگیری های زیادی در راستای ممانعت از انحلال آن انجام گرفته و نسبت به این موضوع انتقاد شدید داریم، چرا که در این دانشکده بهترین دانشجویان دختر و پسر که از نظر تقوا، تدین، حجاب و عفاف در سطح بالای هستند به تحصیل علوم قرآنی مشغول هستند و در آینده به عنوان مبلغان قرآن در مدارس و دانشگاهها مشغول تدریس خواهند شد.

وی افزود:جای سؤال است که در نظام جمهوری اسلامی که اساس آن ترویج قرآن است و در همین استان ایلام، اقسام و انواع دانشگاهها با هزینه های میلیاردی و کیفیت بالای امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در حال فعالیت هستند، که ما مخالف نیستیم چونکه توسعه دانشگاهها نشانه پیشرفت استان است، و این دانشکده که بخشی از همین مجموعه است، چرا باید تعطیل شود؟ چرا باید نسبت به آن بی مهری شود؟ با کمترین امکانات بهترین دانشجویان را آنچنان در تنگنا بگذارند که کم کم آن را جمع کنند.
وی در پایان خطاب به سازمان اوقاف و امور خیریه و استاندار ایلام بیان داشت:من در اینجا از سازمان اوقاف و امور خیریه تقاضامندم مشکلات موجود دانشکده را برطرف کند، مجموعه سازمان اوقاف دارای سرمایه های بسیار بالای مالی است، هرچند استان ایلام از لحاظ موقوفات مالی توانمند نیست، چه اشکالی دارد از استانهای که بهره مند و غنی هستند به عنوان معین به دانشکده کمک کنند.

لطفی بیان کرد: من هم از استاندار محترم استدعا دارم، هر چند مکاتبات زیادی در این زمینه باهم داشتیم، که مقدمات ادامه تحصیل این دانشجویان عزیز را فراهم کند و مشکلات این دانشکده را مرتفع سازد.

 
ارسال نظرات