خبرهای داغ:
آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژادگفت:کسی مخالف نشاط مردم نیست اما باید بدانیم که نشاط چیست، رفع مشکلات مردم نشاط واقعی است.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۷۹
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳


به گزارش خبرگزاری بسیج؛آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: در بسیاری از آیات قرآن آمده است که کل موجودات همیشه در حال حمد و ستایش کردن خداوند هستند.

وی با بیان اینکه بعضی از مفسران گفته‌اند که از نظمی که در بین موجودات وجود دارد می‌فهمیم خداوند هیج عیب و نقصی ندارد، افزود: در تفسیر دیگری آمده که همه موجودات در حدی شعور دارند که خودشان خدا را تسبیح می‌کنند.

امام جمعه اصفهان با اشاره سخنان و داستان حضرت سلیمان، تصریح کرد: در قرآن آمده که روز قیامت دهان را می‌بندیم و دست و پای ما به کارهایمان شهادت می‌دهند که این نشانه عدالت است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن پیرامون شهادت اعضای بدن در قیامت، بیان کرد: جسم ما هم مانند زبان و خود وجود انسان شعور دارد.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه اگر انسان باور داشته باشد که اعضای بدن او در روز قیامت شهادت می‌دهند از بسیاری از گناهان پرهیز می‌کند، ادامه داد: کل جوارح و اعضای بدن بر کارهای ما در روز قیامت شهادت می‌دهند.

وی با اشاره به ذکر گفتن اجسام و همه موجودات عالم، عنوان کرد: حتی کوه‌ها هم عبادت خداوند را در شب و روز انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در خطبه‌ دوم خاطرنشان کرد: از اصفهانی‌ها تشکر می‌کنم که هم در دهه اول و هم در این دو سه روز اخیر جلسات و علامت‌هایی از عزاداری برای دهه‌ فاطمیه را در کوچه‌ها و خیابان‌ها برپا کرده بودند.

وی با بیان اینکه قرآن زیاد بخوانیم، اضافه کرد: حداقل 50 آیه از قرآن را با هر بار باز کردن قرآن بخوانیم چرا که تأکید بسیاری در خصوص قرائت قرآن به ما شده است.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به روایتی ابراز کرد: معنای ایثار با انفاق تفاوت دارد، چرا که ایثار آن است که از چیزی که نیاز دارد برای دیگران بدهد و کسی که مال خود را ایثار کند جایگاه والایی دارد.

وی با اشاره به مناسبات هفته پیش رو افزود: سالگرد کمیته امداد را در پیش داریم که به دستور امام پس از پیروزی انقلاب تشکیل شد و در همان اول افرادی با جان و دل در این ارگان کار می‌کردند که بودجه آن در حال حاضر بسیار کم است اما فعالیت‌های خوبی نظیر اشتغال، دادن هزینه جهیزیه و … را برای مددجویان دارد؛ بعد از عبادت خدا کاری بالاتر از انقاق نیست.

امام جمعه شهر اصفهان با بیان اینکه خیران باید بدانند که در روز قیامت از مشکلات و غیره در امان هستند، تصریح کرد: هر کسی که انسان مسلمانی را مسرور کند خداوند نیز در قیامت قلب او را مسرور خواهد کرد.

وی در ادامه تأکید کرد: مسؤولان بالا بفهمند که سرور چیست و تعجب می‌کنم که از رئیس جمهور که گفته نمی‌دانم چرا نمی‌گذارید مردم شاد باشند و مگر کسی است که بخواهد مردم نشاط نداشته باشند؟

طباطبایی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: کنسرت برگزار کردن و چاک دهان باز کردن نشاط نیست، نشاط این نیست که مردم در شهر اصفهان جمع شوند و کسی بخواند و بخندند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان خطاب به استاندار بیان کرد: آقای استاندار حقوق کارکنان راهسازی و  حمل و نقل را پیگیری کنید چرا که مردم در جرقویه و حسن‌آباد گریه می‌کردند.

وی اضافه کرد: پس از برگزار کردن کنسرت سوژه بی بی سی و روزنامه‌ها می شویم، بد است که در شب عید بعضی حقوق ندارند.

طباطبایی‌نژاد بیان کرد: کسی مخالف نشاط مردم نیست اما باید بدانیم که نشاط چیست، کدام پیامبران نشاط را این گونه مفهوم کردند؟ بلکه رفع مشکلات مردم نشاط است.

وی در پایان بیان کرد: در روز درختکاری درخت بکارید اگر هر ایرانی یک درخت بکارد 80 میلیون درخت در روز درختکاری کاشته می شود، اما باید توجه داشته باشیم که به اندازه از آب استفاده کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها