خبرهای داغ:
امروز پیکر دو تن از شهدای گمنام بر دستان مردم برخوار تشییع و مراسم خاکسپاری این شهدای عزیز وطن در پارک شهرداری خورزوق برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۷۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱


به گزارش خبرگزاری بسیج؛ پیکر مطهر دو شهید گمنام امروز با حضور پرشور و گسترده مردم شهیدپرور شهرستان برخوار از مقابل باغ موزه دفاع مقدس اسلام آباد به طرف پارک شهرداری خورزوق محل خاکسپاری این شهدا تشییع شد.

در مسیر تشییع هیات مذهبی و مردم با برپایی ایستکاه های صلواتی، پرچم های منقش به نام حضرت زهرا (س)، پرچم ایران و همچنین تصاویر شهدای مدافع حرم شهرستان برخوار به استقبال شهدای گمنام آمدند و در هر لحظه بر کثرت جمعیت افزوده می شد.

مداحی مداحان شهرستان؛ کربلایی حاج حسن هوشیار، محمدرضا چایچیان و نوربخش با طنین اشعار انقلابی، روایت گری و روضه خوانی در طول مسیر، فضای معنوی و شورانگیزی از اوج احساسات و احترام مردم به مقام شهدای گمنام را خلق کرد و پس از اقامه ی نماز میت بر پیکر شهدای گمنام توسط حجت الاسلام کتابچی امام جمعه شهر خورزوق، مراسم ویژه وداع با پیکر شهدا و تدفین شهدا با روایت گری کربلایی گنجی اتفاقات ویژه ای را رقم زد.

حال و هوای دختر شهیدی که احتمال می داد یکی از شهدای گمنام ۲۶ ساله پدر او باشد، فضای معنوی را شوری دوچندان بخشیده بود و به درخواست این دختر شهید، به دعوت استاد گنجی راوی دفاع مقدس، دختر شهید مفقود الاثر برای دقایقی بر بالین پیکر این شهید نشست و لحظات حزن انگیز و پر از احساسی را رقم زد که نه تنها هیچ قلمی بلکه تصاویر ضبط شده هم گویای این قصه ی وصل دختر و پدر شهید پس از سال ها رنج و محنت و فراق نخواهد بود.

گنجی پس از روایت قصه های خلق شده این شهدای گمنام، در ادامه علاوه بر دعوت از یک مادر شهید برای مادری و آغوش گیری شهدای گمنام این مراسم، مسئولان را به پای پیکر شهدا به منظور بیعت و تجدید میثاق با شهدا دعوت کرد.

خادمان شهدا پس از تلقین شهادتین توسط حجت الاسلام کتابچی، پیکر شهدای آسمانی را به طرف آرامگاه ابدی آن ها  همراهی کرده و جسم مطهر این شهدا را به خاک سپردند.

مراسم گرامیداشت این شهدای گرانقدر، امشب و فردا بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهر خورزوق برگزار خواهد شد.

شهر خورزوق از توابع شهرستان برخوار در شمال اصفهان واقع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها