خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی در خطبه های پیش از نمازجمعه تبریز از توزیع کمک های مردمی در جشن نیکوکاری بین نیازمندان تا 25 اسفند خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۶۰
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، محمد کلامی با اعلام آمادگی کمیته امداد برای جمع آوری کمک های مردمی در جشن نیکوکاری، افزود: در آستانه سال نو و عید نوروز مردم با کمک خود دل محرومان و خانواده های نیازمند را شاد کنند.

وی با بیان اینکه مردم بدانند کمک های آن ها فقط برای نیازمندان هزینه می شود، اظهار کرد: مردم و خیران استان امسال بیش از 54 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرده اند.

کلامی با بیان اینکه این نهاد در 55 سرفصل خدمات متنوع به مددجویان تحت حمایت ارائه می کند، گفت: کاهش هزینه های اداری با هدف افزایش کیفیت خدمات به مددجویان انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته امداد بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دهنده توجه امام راحل(ره)به فقرا بود، افزود: افتخار ما امدادگران این است که خدمت گذار نیازمندان هستیم و توفیق یافته ایم به سفارش ائمه اطهار(ع) عمل کنیم.

کلامی با بیان اینکه ۶۳ خانوار با جمعیتی بیش از ۱۱۵ هزار نفر از این نهاد مستمری دریافت می کنند، اظهار کرد: امسال بودجه دولتی کمیته امداد استان ۲۱۷ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۲۱۱ میلیارد تومان در سرفصل های مختلف برای مددجویان تحت حمایت هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه امسال یک هزار و ۲۴۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت خرید و ساخته شده است، بیان کرد: طی برنامه سه ساله پنج هزار مسکن برای مددجویان ساخته خواهد شد که انتظار داریم بعد از سه سال هیچ خانواری فاقد مسکن نباشد.

وی با اعلام اینکه در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۹میلیارد تومان صدقه در استان جمع آوری شده است، خاطرنشان کرد: کشاورزان خیر استان طی این مدت 12میلیارد و 500 میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه در شهرستان های کلیبر و خدا آفرین بیشترین تعداد مددجو ساکن هستند، گفت: در تبریز و بستان آباد نیز به نسبت جمعیت کمترین تعداد مددجوی تحت پوشش را داریم.

کلامی با بیان اینکه خودکفایی و ایجاد شغل برای مددجویان رویکرد کمیته امداد است، تاکید کرد: امسال سه هزار و ۴۳۰ خانوار به علت خودکفایی از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج و خودکفا شده اند.

وی با اعلام اینکه ۲۰ درصد مشاغل کوچک در استان توسط کمیته امداد ایجاد شده است، عنوان کرد: باید برای اشتغال مددجویان نیازسنجی و بازار سنجی شود و به سمت اشتغال زایی در فضای مجازی و شرکت های دانش بنیان حرکت کند.

کلامی با بیان اینکه امسال جشن نیکوکاری با شعار بهار همدلی، شکوه مهربانی طی روزهای ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اسفند برگزار می شود، افزود: مردم استان می توانند با شماره گیری آنی پرداخت کمیته امداد#۰۴۱*۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه خود با وارد کردن مبلغ مورد نظر در جشن نیکوکاری مشارکت کنند.

وی با تاکید به اینکه مردم و مسئولان، کمیته امداد را در خدمت به نیازمندان کمک کنند، افزود: ریالی از کمک های مردمی برای هزینه های جاری و حقوق کارکنان پرداخت نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان در خطبه های نمازجمعه تبریز با اشاره به 14 اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد، گفت: این نهاد با هدف حمایت از محرومان جامعه، مبارزه با فقر مادی، شناخت نیازمندان واقعی و تلاش برای خودکفائی خانواده های نیازمند ایجاد شده است.

آیت الله محسن مجتهدشبستری با قدردانی از عملکرد کمیته امداد در اشتغال زایی و توانمند کردن مددجویان تحت پوشش، افزود: مردم استان برای شاد کردن نیازمندان جامعه در جشن احسان و نیکوکاری شرکت کنند چراکه شاد کردن دل ایتام و فقرا از بالاترین عبادت ها است.

ارسال نظرات