امام جمعه چالوس با اشاره به اینکه در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور و حل مشکل اقتصادی مردم و اقداماتی که تاکنون شده است به‌طور شفاف و صادقانه گزارشی هم به‌مردم داده نمی‌شود، گفت: مردم انتظار دارند به‌جای حرف زدن و شعار دادن بدون پشتوانه اقدام و عمل ببینند.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۳۷
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی راشدی‌نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چالوس با تسلیت مجدد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از برگزاری بسیار باشکوه مراسم عزاداری آن حضرت در شهرستان و حرکت دسته‌جات عزاداری و اجتماع گسترده ارادتمندان و سوگواران در مسجد جامع تشکر و اظهار کرد: اتفاق خوبی که در امسال افتاد، حرکت دسته‌های سوگواری از مسجد فاطمه زهرا(س) و دسته ویژه طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام صادق(ع) بود که امیدوارم هر ساله به‌عنوان یک سنت حفظ شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام و پذیرش برای مدارس خواهران و برادران حوزه‌های علمیه، بیان کرد: حوزه‌های علمیه سنگربان دین و اعتقادات مردم در طول تاریخ است.

امام جمعه چالوس تأکید کرد: خانواده‌ها و مردم متدین که دغدغه دین‌داری و حفظ روحیه دینی و اعتقادی فرزندانشان را دارند و نگران آینده آنها هستند برای تقویت حوزه‌های علمیه و ورود جوانان مستعد و متدین به‌مدارس علمی دینی کمک و همراهی کرده و برای ترغیب و تشویق آنان به‌ مراکز علمی حوزوی تلاش کنند.

این مسؤول به روز ١٤ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: اهمیت کمک و حمایت از محرومان و مستمندان در اسلام و اینکه انقلاب اسلامی با هدف توانمند کردن اقشار ضعیف و محروم به‌وجود آمده است باید در این‌ روزها تبیین شود.

راشدی‌نوری خاطر‌نشان کرد: اینکه بعد از ٢٠ روز از پیروزی انقلاب اسلامی نخستین نهاد انقلابی به دستور حضرت امام(ره) تأسیس شد کمیته امداد است و معنای این اقدام امام راحل این است که «انقلاب ما انقلاب محرومان است و وظیفه اصلی حکومت و مردم این است که به فکر این قشر باشند و در رفع محرومیت جامعه حرمت کنند.»

وی با تأکید بر اینکه در پایان سال و آستانه سال نو باید در زندگی اقشار محروم تغییری پیدا شده و شادی و خوشحالی در آنها فراهم شود، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی برای عموم مردم است، وضعیت کسب و کار نگران‌کننده بوده و بیکاری جوانان، درآمد کم و ناچیز، از دست دادن شغل و کار به‌خاطر رکود و رونق نداشتن کسب و کار، گرانی کالاها و اجناس احساس ناامیدی در مردم به‌وجود آورده است.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه اگرچه  دولت تلاش کرد تورم را مهار کند و جلوی گسترش گرانی را بگیرد، گفت: رکود اقتصادی سبب شد فعالیت‌های اقتصادی ضعیف شود و از طرفی هم فسادهای مالی، اختلاس‌ها، حقوق‌های نجومی و بی‌اطلاع بودن مردم  ازبرخورد با مفاسد مالی و اقتصادی، نگرانی و ناامیدی مردم را بیشتر می‌کند.

 این مسؤول با انتقاد از اینکه دامن زدن به این‌گونه مسائل و شبهه و تردید ایجاد کردن در اعتماد مردم به‌وسیله برخی رسانه‌ها و فضاهای مجازی و در سخنرانی‌ها و نسبت دادن این گونه مفاسد به مقامات و دارو دسته مسؤولان، بدون آن که اثبات شده باشد یأس و ناامیدی و بی اعتمادی و دلسردی مردم را بیشتر می‌کند، بیان کرد: اخیراً بعد از روی کار آمدن ترامپ در کنگره امریکا جلسه می‌گذارند و یکی از افرا د متخصص در حوزه مسائل ایران به‌نام(اسکات مودل) صحبت می‌کند و برای مهار و مقابله با ایران هفت راه‌کار می‌دهد.

راشدی‌نوری برجسته و بزرگ کردن مفاسد اقتصادی در ایران برای بی‌اعتمادی و دلسردی مردم نسبت به مسؤولان حکومتی را یکی از راه‌های مقابله با ایران برشمرد و افزود: این‌گونه شبهه‌فکنی در آستانه انتخابات بیشتر هم می‌شود و کسی هم نیست با شبهه افکنان برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با وضعیت اقتصادی کشور و حل مشکل اقتصادی مردم و اقداماتی که تاکنون شده است به‌طور شفاف و صادقانه گزارشی هم به‌مردم داده نمی‌شود، اظهار کرد: مردم انتظار دارند به‌جای حرف زدن و شعار دادن بدون پشتوانه اقدام و عمل ببینند.

امام جمعه چالوس با بیان اینکه با وجود این‌همه تأکیدات و فریادهای مقام معظم رهبری در رابطه با مسائل اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و اقدام عملی، مسؤولان چه کردند و چه تدبیری اندیشیدند، تصریح کرد: به‌جای اینکه کشور را به بازاری برای جذب سرمایه‌های خارجی تبدیل کنیم، برای جذب بازارهای خارجی به‌ویژه کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، افغانستان، آذربایجان و... چه اقدامی کردیم.

وی با بیان اینکه برجام یک سند و قرار داد بین‌المللی است، ادامه داد: ما همانند برخی‌ها سیاه‌نمایی نمی‌کنیم و نمی‌گوییم هیچ اثری نداشته است اما در مقابل بدعهدی‌ها و پیمان‌شکنی‌های امریکا و طرف مقابل چه کاری صورت گرفت.

راشدی‌نوری گره زدن همه مسائل و امور کشور به مسأله برجام را برای رفع مشکل کافی ندانست و گفت: نباید همه امور و مسائل و مشکلات کشور را به برجام گره زد چرا که رهبر اندیشمند و دوراندیش با اعلام بی‌اعتمادی به امریکا طرح اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان تنها راه برون‌رفت وضعیت اقتصادی کشور از مشکلاتی که دارد ارائه دادند و بر تکیه به‌تولید داخل و توانمندی‌های داخل و استفاده از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های داخلی تأکید دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها