خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:

واردات کالاهای مصرفی از ترکیه و چین تضعیف تولید ملی

امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نمازجمعه با انتقاد از دولت در خصوص واردات کالاهای مصرفی از ترکیه و چین، آن را خلاف سیاست های اقتصادی و تضعیف تولید ملی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۲۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری افزود: همچنین قرارداد چندین هزار میلیاردی هواپیماهای مسافربری، قرارداد با خودروسازان فرانسوی و واردات خودرو و کشتی از کره نیز به زیان کشور است و از دولت خواستار اجرای دستورات رهبر فرزانه انقلاب در تحقق اقتصادی مقاومتی هستیم.

وی از مردم نیز خواستار پرهیز از خرید کالاهای خارجی شد و تاکید کرد: مغازه‌داران نیز از فروش کالاهای خارجی همچون کفاشان تبریز خودداری کنند.

آیت الله شبستری اظهار داشت:مردم از مشکلات اقتصادی رنج می‌برند و تنها با شعار نرخ تک رقمی شدن تورم مشکل حل نمی‌شود چراکه آمارهای اقتصادی دولت با واقعیت‌ها سازگار نیست.

وی تصریح کرد: برخی مسئولان به جای ارائه کارنامه اقدام و عمل تلاش دارند با اظهارات ساختارشکنانه مطالبات مردم را به حاشیه ببرند و در زمان انتخابات معیار جیب مردم است نه آمارهایی که دولت می دهد.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز درختکاری، درخت را زیباترین نعمت خداوند دانست و بیان کرد: درختکاری موجب پاکی هوا می شود و مسئولان این امر تلاش کنند با ترویج آن زمینه کاهش آلودگی هوا را فراهم کنند.

وی با اشاره به شرایط فعلیآلودگی هوای تبریز ، ادامه داد: تبریز در زمینه آلودگی هوا رکودشکنی کرده و حتی در برخی روزها آلوده ترین شهر ایران قرار می گیرد که باید علاوه بر تدابیر لازم مسئولان در این خصوص، به موضوع درختکاری نیز توجه جدی شود.

آیت الله شبستری در ادامه سخنان خود به آیین جشن نیکوکاری نیز اشاره و اظهار کرد:کمک به هم نوعان عبادت بوده و جایگاه مهمی در آموزه های اسلام دارد که باید این فرهنگ در جامعه تقویت شود.

عضو خبرگان رهبری با قدردانی از خدمات کمیته امداد به نیازمندان، گفت: این نهاد برای خودکفایی نیازمندان گام های مثبتی برداشته است که از آن جمله می توان به اعطای وام برای اشتغال زایی اشاره کرد.

وی به حفظ حیثیت و کرامت خانواده‌های نیازمند تاکید و یادآور شد: ایتام و خانواده‌های نیازمند در آستانه سال نو به کمک بیشتر مردم نیاز دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار