پیکر پاک و مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس روز پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان، خانواده های معظم شهدا و ایثاگران در مرکز بخش کلات مورموری تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۸۸۳۳۴۰۶
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، در ایام حزن انگیز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در میان حزن و آه و اندوه مردم شهید پرور و ولایت مدار مورموری تشیع و در پارک اصلی این شهر به خاک سپرده شدند.
پیکر این 2 شهید گمنام با بدرقه با شکوه مردم شهر آبدانان و روستاهای مسیر آبدانان- مورموری وارد مرکز بخش کلات شد و از میدان امام (ره) تا میدان شهدای گمنام بر روی دوش مردم شهید پرور تشییع شد.
مردم با شعارهای این گل پر پر از کجا آمده، از سفر کرب و بلا آمده، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، ای رهبر آزاده، آماده ایم آماده، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و حسین حسین (ع) شعار ماست، شهادت افتخار ماست پیکر شهدای گمنام را تشییع و سپس نماز بر پیکر این لاله های خونین توسط امام جمعه آبدانان اقامه شد و در میدان اصلی شهر مورموری آرام گرفتند و در خاک آرمیدند.
در آیین تشییع و خاکسپاری این دو شهید گرانقدر قشرهای مخلف مردم آبدانان و مورموری و روستاهای اطراف و مدیران و مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.
امام جمعه آبدانان در این مراسم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) گفت: اگر فرهنگ شهادت و از خود گذشتگی و راه و رسم شهیدان در جامعه بدرستی شناسایی و اجرا شود هیچ خطری نمی تواند امنیت ایران اسلامی و آینده انقلاب اسلامی را تهدید کند.
حجت الاسلام حسین حاجیلری شهدای گمنام را مظلومترین شهیدان دفاع مقدس دانست و افزود: این گل های پر پر شده باغ ولایت، پس از تحمل 32 سال غربت و عزلت نشینی مظلومیت، امروز وارد مورموری شدند و در جوار رحمت خدا و مهر پدران و مادران مهربان این دیار آرام گرفتند.
وی با تشکر از مردم و مسئولان بخش کلات مورموری بخاطر میزبانی شهدای گمنام، اضافه کرد: ورود این کبوترهای خونین بال از سفر عشق، ایمان و شهادت، روح اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری را به کالبد جامعه اسلامی ایران تزریق و زمینه وحدت آحاد ملت شهید پرور را هر چه بیشتر فراهم می کنند.

این 2 شهید گمنام سا ل 63 در منطقه زبیدار و در عملیات بدر در حین دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و چند روز پیش به همراه چهار شهید گمنام تازه تفحص شده وارد استان ایلام شدند تا در شهرهای ایلام، چوار و مورموری به خاک سپرده شوند.
شهر مورموری با پنج هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری شرق آبدانان قرار دارد و دو سال پیش مسئولان و مردم این منطقه خواستار تدفین شهدای گمنام در این شهر بودند که با موافقت مسئولان ذیربط این مهم امروز جامه عمل پوشید.

 
ارسال نظرات