مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی

ایران الهام دهنده بسیاری از انقلاب ها در جهان است

مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی با اشاره به نقش تأثیرگذار ایران در حال حاضر در منطقه و جهان، یادآورشد: امروز ایران الهام دهنده بسیاری از انقلاب های کشورهای منطقه و جهان محسوب می شود.
کد خبر: ۸۸۳۳۳۷۵
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از شفت،سردار سرتیپ علی شمشیری در مراسم یادواره سرداران، فرماندهان و ۲۵۰ شهید شهرستان شفت  ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: ذکر فضائل ائمه و شهدا باعث افزایش معرفت انسان ها می شود.

وی به جایگاه استان گیلان و شهرستان شفت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: گیلان جزء ۱۰ استان اول از نظر حضور در جبهه جنگ و تعداد شهدا به نسبت جمعیت خود است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی با بیان اینکه تقدیم کردن هشت هزار شهید در گیلان و ۲۵۰ شهید و ۳۵۰ جانباز و خانواده شهدا در شهرستان شفت نمایان کننده این موضوع است، گفت: یکی از مهم ترین ویژگی های شهرستان شفت وجود علما و شخصیت های بزرگی همچون سید محمدباقر شفتی است.

وی با اشاره به مجموعه کتاب «منشور روحانیت» توسط امام خمینی (ره)، خاطرنشان کرد: همه کسانی که می خواهند انقلابی بوده، جهادی و شجاعانه در برابر ابرقدرت ها ایستادگی کرده باید این مجموعه را بارها مطالعه کنند.

سردار شمشیری به وضعیت منطقه خاورمیانه اشاره و تصریح کرد: تا سال ۵۷ و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران مهره اسرائیل و آمریکا در منطقه بود که اوامر آنها را اجرایی می کرد.

وی با اشاره به نقش تأثیرگذار ایران در حال حاضر در منطقه و جهان، یادآورشد: امروز ایران الهام دهنده بسیاری از انقلاب های کشورهای منطقه و جهان محسوب می شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی با بیان اینکه رژیم منحوس صهیونیستی در سال ۱۹۸۲ باهجمه همه جانبه از مرزهای فلسطین به لبنان و بیروت وارد شد، افزود: وجود مقاومت اسلامی در منطقه و آموزش نیروهای حزب الله توسط عده ای از مستشاران ایرانی سبب شد تا رژیم صهیونیستی نتواند به تصورات خود که همان تشکیل کشور از  نیل تا فرات بود دست یابد.

وی در ادامه یکی از معجزات با عظمت انقلاب اسلامی ایران را ظهور مقاومت در منطقه و در بین کشورهای اسلامی عنوان کرد و گفت: پیروزی حزب الله، نیروهای فلسطینی در جنگ های ۳۳، هشت، ۲۲ و ۵۲ روزه در برابر رژیم صهیونیستی بیان کننده این مقاومت در منطقه است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی با بیان اینکه نباید این پیروزی ها را نادیده گرفت، خاطرنشان کرد: این پیروزی حزب الله و مقاومت فلسطین در برابر اسرائیل از آن نظر ارزشمند بوده که این کشور از سوی اکثر کشورها حمایت می شود.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی جنگ علیه سوریه در هفت سال گذشته، تصریح کرد: همه عرب ها از آل سعود، امارات و کشورهای اروپایی، ترک ها، اسرائیل و آمریکا از این جنگ و گروه های تروریستی حمایت کرده و می کنند.

سردار شمشیری دلیل به راه اندازی جنگ و اجماع علیه سوریه را حمایت این کشور از محور مقاومت دانست و تأکید کرد: امام خمینی (ره) یکی از درس های انقلاب اسلامی برای سایر نهضت های جهان را ایستادگی در برابر ابرقدرت ها بدون هیچ وابستگی دانستند.

وی با اشاره به حمایت ترکیه از تروریست های متجاوز به سوریه، اظهار کرد: مقاومت مردم و نیروهای نظامی سوریه به گونه ای بوده که اکنون این کشور برسر میز مذاکره با ایران و روسیه درباره راهکارهای حل بحران سوریه نشسته و اعتراف می کند که این مشکل تنها از طریق گفتگو قابل حل است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی سوریه را نمونه ای بارز از تأثیر انقلاب اسلامی و مقاومت دانست و افزود: تأسی از تفکر و تربیت الهی، مقاومت امام و انقلاب سبب پیروزی های کسب شده در سوریه شده است.

وی همچنین به وضعیت کشور یمن و تجاوز آل سعود اشاره کرد و ادامه داد: با مرور اسناد تاریخی متوجه جایگاه کشور یمن در حوادث تاریخی همانند واقعه عاشورا خواهیم شد.

سردار شمشیری با بیان اینکه ۳۵ شهید از ۷۲ شهید دشت کربلا اهل کشور یمن بودند، گفت: این کشور همچنین سبب تقویت شیعه در کوفه و سپس قم در ایران شده است.

وی داشتن روحیه ایثار، گذشت، مقاومت و صبوری را از ویژگی های بارز مردم یمن عنوان کرد و گفت: ملت و مسئولان یمنی بر اعتقاد، صداقت، دلسوزی و توان مقاومت خود متکی هستند و سوابق تاریخی این کشور دلیلی است که با یک حرکت یمنی ها ریاض تخلیه می شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) روحیه ایمان را رمز پیروزی در جنگ دانستند، تصریح کرد: اکنون این روحیه در کشور یمن مشاهده می شود چیزی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه آثار و برکات شهدا تنها مختص به ایران اسلامی نیست، گفت: تأثیر نوع تفکر و اندیشه شهدا و امام خمینی (ره) در شعاع جغرافیایی وسیعی از جهان منتشر شده است.

به گفته این مسئول عزت، اثرگذاری، افتخار و اقتدار  انقلاب اسلامی مرهون و مدیون عده بیشماری از جوانان، رزمندگان و دلسوزان نظام بوده که از بالاترین سرمایه وجود خود که همان جان است گذشتند تا ایران امروز پرقدرت و مقتدرانه در صحنه جهانی حضور یابد.

وی با بیان اینکه در آینده نیز صحنه ها و مسائل حساس  برای ایران وجود خواهد داشت، تأکید کرد: حضور در صحنه، دقت در فرمایشات مقام معظم رهبری و عمل به آن سبب خواهد شد که بسیاری از گره ها باز و مشکلات حل شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار