خبرهای داغ:
سردار شاهرخی در یادوار شهدای روستای خورنین مطرح کرد: امروز حضرت آیت الله خامنه ای دغدغه های خود را با مردم در میان می گذارند و می توان گفت که موضوع فرهنگ و اقتصاد مهمترین دغدغه های ایشان هستند بنا براین ما باید هوشیاری خود را در این دو زمینه افزایش دهیم.
کد خبر: ۸۸۳۳۳۷۴
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بیست و نهمین یادواره شهدای خوزنین همزمان با سالرروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) در مسجد جامع این روستا برگزار گردید.

سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در جمع مردم مومن روستای خوزنین اظهار کرد: فرزندان عزیر این سرزمین جان خود را که عزیز ترین دارایی آنها بوده است فدا کرده اند تا پرچم اسلام را برافرازند.

وی با اشاره به تعداد شهدای روستای خوزنین بیان کرد: با توجه به تعداد شهدا و رزمندگان این روستا و نیز با نگاهی به جمعیت می بینیم که همه خانواده ها درگر انقلاب و جنگ بوده اند، این به آن معنا است که ارزشهای انقلاب اسلامی نورد توجه همه اهالی قرار دارد.

شاهرخی ادامه داد: با توجه به سلیقه ها و گرایش های مختلف که در سطح جامعه عادی هم هست می بینیم که همه مردم برای کاری که برای شهدا است با جان و دل وقت می گذارند و گذشت نشان می دهند، از هیچ کاری هم برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن این یادواره فرو گذار نیستند، همه اینها به این معنی است که راه و روش شهدا برای شما دارای اهمیت است.

صرف برگزاری ادواره برای گرامی داشت مقام شامخ شهدا کافی نیست

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در ادامه این برنامه با مطرح کردن این سوال که "آیا صرف برگزاری یادواره ها و ابراز ارادت به آنها برای نشان دادن علاقه به راه شهدا کافی است؟" بیان کرد: همه ما وظیفه داریم که راه شهدا و آرمان هایی که آنان جان عزیزشان را در آن راه هزنه کرده اند بشناسیم.

وی تبیین کرد: شهدای عزیز ما با امید و آرزو هایی قدم در راه گذاشتند، لازم است وقتی ما دور هم جمع می شویم در پایان جلسه دستمان پر باشد، از شهدا بخواهیم که برای ادامه راهشان به ما مدد برسانند و خود نیز برای سربلندی آرمان های انقلاب تلاش کنیم.

سردار شاهرخی اذعان کرد: انحراف از مسیر تعالی مشکلی است که امروز می تواند جامعه ما را تحت تاثیر قرار دهد، همه ما باید در جایگاه خود از این رویداد جلوگیری کنم.

وی با اشاره به وقایع پس از رحلت پیامبر مکرم اسلام تشریح کرد: پس از وفات پیامبر اسلام و پس از تاکیدات متعدد ایشان بر احترام و تکرم حضرت صدیقه می بینیم که مردم نه تنها برای مصیبت وارد شده بر ایشان مایه تسلی نیستند بلکه با کارها و اقداماتشان مایه آزار ایشان هم می شوند، در حالی که پیامبر بارها و بار ها بر تکریم حضرت فاطمه تاکید کرده بودند

وی افزود: سوال اینجا است که چرا مردم به جای تکریم حضرت زهرا  در برابر مصائب ایشان سکوت کردند؟ چه روی داد که قدرت تصمیم و تشخیص از آنها صلب گردید؟ چرا نه تنها عکس العملی نشان ندادند بلکه اعتراضی هم به ظلم های در برابر زهرا از خود نشان ندادند؟

این مقام مسئول توضیح داد: همه این انحرافات دقیقا از روز رحلت پیامبر اسلام اتفاق افتاد، آیا ممکن نیست که این تزلزل فکری برای ما هم اتفاق بیوفتد؟  پیامبر که در طول رسالت خود بیش از 80 جنگ را پشت سر گذاشتند و عده کثیری جان خود را فدا کردند تا اسلام تحقق یابد، چه اتفاقی می افتد که کمتر از سه دهه بعد ین اسلام به دست شجره ملعونه بنی امیه اداره می شود و حق آل پیامبر به کلی زیر پا قرار می گیرد!

شاهرخی ابراز کرد: منشا تمام اینها را باید در سکوتی دانست که مردم در برابر سیلی نواخته شده به رخ زهرا انجام دادند ، از همان روز که مردم نفهمیدند چه تصمیمی گرفته اند تا امروز که بیش از 1400 سال م کذرد مسلمانان در رنج هستند.

نعمت انقلاب را قدر بدانیم

فرمانده سپاه صاحب الامر(ع) استان قزوین تبیین کرد: خداوند به ما لطف کرده است و این ملت را لایق دانسته تا نعمت انقلاب اسلامی را به آنها ارزانی دارد، ما باید قدر آن را بدانیم.

وی افزود:  حالا که ما از بین تمام ملل دنیا انتخاب شده ایم نباید بگذاریم که این انقلاب به انحراف بکشد، اقدا م و عمل و تصمیم گری ما باید در زمان مناسب و به موقع اتفاق بیوفتند تا ان شا الله از دام دشمنان برهیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به نکاتی در جنگ تحمیلی متذکر شد: بعثی ها در حمله به ایران دو هدف مهم را پیگیری میکردند، آنها علاوه بر تصمیم به نا بود انقلاب ما می واستند که هویت ملی ما را نیز از بین ببرند،ملت ما هم به فرمان رهبر در برابر ایتن تهاجم همه جانبه با فدا کردن بیش از 300 هزار شهید ایستاد، 600 هزار پدر و مادر فرزند خود را فدا کردند تا انقلاب اسلام بماند، آنها با خدا معامله کردند و از این معامله راضی هستند.

شاهرخی رمز موفقیت را در دوران جنگ تحمیلی پیروی از رهبر و وحدت دانست و گفت: ما از ابتدا از اتفاقات جامعه اسلامی درس گرفتیم و نگذاشتیم که تاریخ تکرار شود، اگر مردم وحدت نداشتند و اگر گوش به امر ولی نبودند صفین دیگری رخ می داد، همان گونه که امام علی(ع) را مجبور به مذاکره کردند.

وی یادآور شد: این مردم هستند که به رهبر خود قدرت و اقتدار می بخشند، لذا با گوش به فرمان ولی امر بودن می توانیم سربلندی کشور خود را حفظ کنیم.

ایستادگی در برابر نفوذ دشمن، وظیفه جمعی امروز ما است

سردار شاهرخی گفت: رهبر معظم انقلاب امروز به بصیرت وگاهی مردم در برابر خدعه های دشمن تاکید دارند بنا براین ا باید هوشیر باشیم، امروز حضرت آیت الله خامنه ای دغدغه های خود را با مردم در میان می گذارند و می توان گفت که موضوع فرهنگ و اقتصاد مهمترین دغدغه های ایشان هستند بنا براین ما باید هوشیاری خود را در این دو زمینه افزایش دهیم.

وی مطرح کرد: امروز ما نگران جنگ نیستم و می دانیم که هیچ قدرتی در دنیا یارای مقابله با ایران عزیز نیست، در عوض باید از دیگر میدان ها که مهمان جنگ نرم و نبرد اقتصادی است نباید قافل بود.

این مسئول تاکید کرد: در موضوع اقتصاد ما باید مطالبه کر باشم و از مسئولین بخواهیم که برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی تما تلاش خود را به کار برند، امروز دشمن می خواهد نا امیدی اقتصادی را بر جامعه ما مستلی کند و ز این راه به ما ضربه بزند که باید در برابر آن هوشیار بود، 3 میلین بیکار برای ایران اسلامی ما به دور از شان است، همه باید برای تغیر این آمار تلاش کنند، مردم باید با دقت عملکرد مسئولینشان را بسنجند.

شاهرخی یادآور شد: اگر زمانی شهدا جان خود را برای از بین بردن مشکل امنیت فدا کردند امروز مشکل ما در زمینه قتصاد است، رهبر معظم انقلاب خواهان تلاش بیشتر مسئولین هستند و این موضوع نباید نا دیده انگاشته شود.

کجا می توانیم نقش آفرین باشیم؟

سردار شاهرخی در بخش پیانی سخنان خود گفت: روزی امام فرمودند که نگذارید انقلاب به دست نا محرمان بیوفد، نامحرمان به دنبال این هستند که ما را با شکست مواجه کنند، آنها هرگز رخ واقعی خود را نشان نمی دهند و در پوست دوست به ما ضربه می زنند.

وی ادامه داد: امروز هم رهبر انقلاب با ادبیات دیگری از این نامحرمان با عنوان نفوذی ه یاد می کنند، همین ها به دنبال بر اندازی نظام هستند و برای ضربه زدن همه تلاش خود را به کار می برند.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین در خاتمه گفت: ما که دل در گرو شهدا داریم باید مطیع امر ولی باشیم، نگذاریم که برخ دل به دنیا سپردگان نظام را از چزخه واقعی خود خارج کنند، کمک کنیم تا در پیچ تاریخی که رهبرمان به آن اشاره کردن سر بلند باشیم تا به امید خدا بتوانیم زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم آوریم.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها